تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ابوذر / تشکیل اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران حاشیه خزر به محوریت استان گیلان

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ابوذر خبر داد.

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ابوذر / تشکیل اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران حاشیه خزر به محوریت استان گیلان

به گزارش ۸دی؛ ” مهدی پارسا ” رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در حاشیه برگزاری دوره عالی تربیت مربی روزنامه نگاری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در دوره تربیت مربی روزنامه نگاری مباحث فنی، حقوقی و اخلاقی مطرح شد،اظهارکرد؛ تعهد و حساسیت شما در حوزه ی خلاء مربیان خبرنگاری و روزنامه نگاری میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی  افزود: امسال حدود ۲۵۰ نفر از خبرنگاران و علاقه مندان به حوزه خبر و رسانه در برنامه های آموزشی دوره های خبرنگاری و روزنامه نگاری در شهرستانهای استان گیلان آموزش دیدند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان به عنوان یکی از استانهای فرهنگی کشور با ۴۰۰ رسانه در حال فعالیت است اظهار کرد: گیلان  در حوزه رسانه های مجازی رتبه سوم کشور و حوزه رسانه های مکتوب رتبه هفتم کشور را دارد، این نوید بخش است تا با حرکت روبه رشد، آثار کیفی تری را پیش ببریم.

پارسا با اشاره به اینکه جامعه ما نیازمند داشتن یک سواد رسانه ای خوب است، گفت: ما این آموزش سواد رسانه ای را در قالب پویش سواد رسانه ای در ۱۰۰ مسجد محوری استان برگزار کردیم و نخستین مدرسه سواد رسانه ای کشور نیز در ۲ مدرسه رشت با پویش آموزش سواد رسانه برای دانش آموزان و اولیای آنها در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب افزود: دو رزمایش بزرگ رسانه ای عفاف و حجاب در گیلان برگزار شد که با حضور ۱۶۰ رسانه استان در قالب محورهایی از جمله؛ یادداشت، عکس، مصاحبه، خبر، تیزر، موشن گرافی و کلیپ ، باعث شد آثار خوبی در بحث عفاف و حجاب بدست آوریم.

رییس بسیج رسانه گیلان از تشکیل شبکه خبرنگاران بسیجی در استان خبر داد و گفت: پوشش خبری محرومیت زدایی و اقدامات بسیج در مناطق محروم از اهداف مهم تشکیل این شبکه به شمار می رود.

پارسا در ادامه با بیان اینکه گیلان استانی مطرح در حوزه خبر و رسانه است اظهار کرد؛ تشکیلاتی تحت عنوان اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران حاشیه خزر، مختص ۳ استان گلستان، مازندران ،گیلان و به محوریت گیلان، با هدف استفاده از ظرفیت رسانه ای ۳ استان ایجاد شده و اولین اجلاسیه نشست مشترک رسانه های شمال کشور در گلستان برگزار شد و دومین نشست قرار است در مازندران برگزار شود که این اتحادیه می تواند در حوزه مطالبه گری کارهای ماندگار و ارزشمندی ارائه دهد.

رییس سازمان بسیج رسانه گفت: با وجود رسانه های متعددی که در استان مواجه هستیم، متاسفانه در تولید محتوا با مشکلات فراوانی روبه رو می شویم که بهتراست با توجه به سوژه های خوبی که در استان وجود دارد،که امیدواریم از این به بعد تولید محتوای خوبی در سطح رسانه های استان شاهد باشیم.

رییس سازمان بسیج رسانه در پایان با اشاره به اینکه ۲۱ دی ماه سال جاری پنجمین جشنواره ابوذر مختص مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی در استان برگزار می‌شود،افزود: تاکنون ۱۱۸۴ اثر  به سازمان بسیج رسانه گیلان ارسال شده است.

وی محور های جشنواره ابوذر را در ۱۰ محور اعلام کرد و افزود:  مبارزه با آسیب های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و جبهه مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران،بسیج و حوزه های اقدامات، بصیرت و دشمن شناسی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی،رونق تولید و بخش ویژه آن بیانیه گام دوم انقلاب است، از محور های مهم این جشنواره است.

پارسا با بیان اینکه  بعلت  قطعی اینترنت زمان ارسال آثار یک هفته تمدید شد افزود: همکاران رسانه ای می توانند حداکثر تا ۱۲ آذرماه آثار خود را به سازمان بسیج رسانه استان به نشانی؛ رشت ، خیابان معلولین کوچه جانباز، ساختمان اقشار بسیج ارسال کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه