در صحن علنی مجلس مطرح شد:

از تذکر کتبی “شکری” به وزیر راه تا تذکر نماینده رشت به رئیس جمهور!

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان تالش و رشت قرائت شد.

از تذکر کتبی “شکری” به وزیر راه تا تذکر نماینده رشت به رئیس جمهور!

به گزارش ۸دی؛ در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

– تذکرعلیم یارمحمدی نماینده زاهدان و سایر نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به وزیر جهاد کشاورزی: مقابله با هجوم مجدد ملخ به شهرهای جنوبی استان. همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت کوتاهی در تعیین تکلیف مدارک هویتی مردم کشور به ویژه در استان‌های مرزی از جمله استان سیستان و بلوچستان چیست؟

‌- تذکرنادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر بهداشت و درمان: تسریع در جذب و استخدام پرستاران مورد نیاز بیمارستان‌های جدید و درمانگاه‌های شبانه روزی استان‌های آذربایجان غربی.

– تذکرقاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان، هویزه و ‌ سیدراضی نوری نماینده شوش به وزیر آموزش و پرورش: چرا با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی بسیاری از کلاس‌های درس خوزستان خالی از معلم است. همچنین در تذکر دیگر به وزیر آموزش و پرورش: علت خالی ماندن کلاس‌های درس از معلمان، علت عدم تأمین کتب درسی و علت عدم تشکیل کلاس‌های کنکوردر دبیرستان‌های متوسطه دختران چیست؟

– تذکراحمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر نیرو: علت بی‌توجهی به ساماندهی طرح آب کرمانشاه.

‌- تذکرمحمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم به وزیر کشور: علت حذف عنوان معاونت استانداری از حکم انتصاب فرمانداران ویژه چیست؟

– تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به وزیر راه و شهرسازی: چرا نسبت به استقلال ادارات در حوزه انتخابیه طبق ماده ۱۰ قانون شهرهای جدید اقدام نمی‌شود. همچنین در تذکر دیگر به وزیر راه و شهرسازی: چرا نسبت به تکمیل پروژه مترو در شهرستان دستور داده نمی‌شود.

– تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد و ۱۲ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: به چه دلیل فدراسیون فوتبال نسبت به برخورد با تیم‌ها، بازیکنان و تماشاچیانی که تحرک‌های قومی و نژادپرستانه دارند، اقدام نمی‌کند.

‌- تذکر محمدنعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به وزیر راه و شهرسازی: مسئولیت آمار بالای تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان که ناشی از پایین بودن شاخص‌های زیرساخت‌های مواصلاتی است بر عهده چه کسی است؟، همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: مسئولیت حوادث مکرر جان باختن دانش‌آموزان معصوم در مسیرهای تردد که ناشی از فقدان فضاهای آموزشی است، بر عهده چه کسی است؟

– تذکرحسینعلی شهریاری نماینده زاهدان به وزیر آموزش و پرورش: عدم شروع به تحصیل حدود ۳۰۰ نفر از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان که سازمان سنجش برای آنها اعلام قبولی کرده ولی هنوز بلاتکلیف هستند.

– تذکرنظر افضلی ‌نماینده نهبندان و سربیشه به وزیر صمت: تسریع در ابلاغ رفع ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور استان خراسان جنوبی که در مجاورت کشور افغانستان قرار دارند. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: متأسفانه طی هفته های اخیر حوادث تصادف در محور نهبندان –سربیشه رخ داده که باعث جان باختن شهروندان و روستاییان شده است.

‌- تذکر‌علی کرد‌ نماینده خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین به وزیر راه و شهرسازی: چرا نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان تعیین تکلیف نمی‌شود.

– تذکرعبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار، نیک شهر و کنارک و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت رسیدگی فوری به جاده‌های استان با توجه به تصادفات سهمگین در جنوب استان سیستان و بلوچستان.

‌- تذکر‌ احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان به رئیس جمهور: توقع ما اجرای قانون در کشور است، تقاضا می‌شود دستور اجرای قانون حمایت از معلولان صادر شود.

– تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه به رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و وزیر اقتصاد و دارایی؛ تسریع در اختصاص سرانه مدارس دولتی سراسر کشور، همچنین تذکر به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش؛ تسریع در به روز کردن وسایل موردنیاز هنرستان های کشور برای پیوند علم و صنعت.

– تذکر قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند به وزیر دادگستری و وزیر نفت؛ با توجه به صدور حکم بابک زنجانی و تائید آن چرا یک سال است این حکم اجرا نمی شود.

– تذکر عین الله شریف پور نماینده ماکو، چالدران، پلدشت و شوط به وزیر کشور؛ لطفا دستور فرمایید استاندار آذربایجان غربی در خصوص مستقل شدن هنگ مرزی چالدران تسریع کند.

– تذکر سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ تسریع در ایمن نمودن رانندگان تاکسی درون شهری و برون شهری.

– تذکر علیم یارمحمدی نماینده زاهدان به رئیس جمهور؛ لزوم رسیدگی به اشتغال غیر متوازن در سیستان و بلوچستان در مقایسه با نرخ اشتغال کشور.

– تذکر منصور مرادی نماینده مریوان، سروآباد به وزیر جهاد کشاورزی؛ دلیل عدم حمایت از گوجه کاران استان کردستان چیست، همچنین تذکر به وزیر کشور؛ علت عدم همکاری این وزارتخانه در استان و شهرستان جهت حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای چیست.

– تذکر سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و سایر نمایندگان استان تهران به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ علت عدم برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی غیرپزشکی.

– تذکر علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری به وزیر نیرو؛ علت عدم شروع طرح زارم رود و سد چهاردانگه در ساری.

– تذکر علی ساری نماینده اهواز، باوی به وزیر راه و شهرسازی؛ علت عدم تعیین تکلیف مسکن مهر ۲ هزار واحدی اهواز علیرغم تذکرات مکرر، همچنین تذکر به وزیر کشور؛ چرا علیرغم تذکرات قبلی در خصوص پسماند شهرهای اهواز، کارون، باوی و حمیدیه اقدامی صورت نگرفته است.

– تذکر علی وقف چی نماینده زنجان، طارم به وزیر راه و شهرسازی؛ رفع مشکلات مراکز اسقاط و اجرایی کردن مصوبات دولت و مجلس در جمع آوری خودروهای فرسوده و جلوگیری از بیکاری.

– تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، کلات به وزیر کشور؛ چرا علیرغم مکاتبات وزیر کشور درباره اهمیت لزوم تشکیل شورای راهبردی جمعیت براساس پیگیری های صورت گرفته و شواهد موجود شورای جمعیت در اغلب استان ها تشکیل نمی شود.

– تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک، البرز و ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم صیانت کافی از سرمایه های مادی و معنوی حوزه مسئولیت با توجه به تاثیر گسترده ای که در زندگی مردم و شرایط کشور دارد.

– تذکر اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر راه و شهرسازی؛ یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای راه های مواصلاتی منتهی به اسدآباد اختصاص داده شده است پس از بازدید شما مقرر شد محل تردد کامیون های بین شهری از حاشیه شهر اسدآباد آسفالت شود که به علت سوءمدیریت محقق نشده، راه های روستایی به طول هشت و نیم کیلومتر ۳ سال است که پیگیری می شود.

– تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر ورزش و جوانان؛ لزوم جلوگیری از استمرار نا داوری ها و تصمیم فدراسیون فوتبال علیه تیم فوتبال سپاهان اصفهان و برخورد قاطع با توهین کنندگان به این باشگاه پرافتخار، همچنین تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ ضرورت لغو بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص افزایش بدون منطق هزینه آزاد نمودن مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.

– تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به رئیس جمهور؛ چرا به موضوع انتقال آب غیرقانونی از خزر به سمنان تاکید دارید.

– تذکر احمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر راه و شهرسازی؛ علت تاخیر در تصویب و ابلاغ ساختار سازمانی راه آهن کرمانشاه، همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ علت افزایش بی رویه قیمت خودرو و عدم نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت.

– تذکر محمود شکری نماینده تالش، رضوانشهر به وزیر راه و شهرسازی؛ پل شهر اسالم بیش از ۳ هفته است که بر اثر سیل شکسته و تردد قطع گردیده است.

– تذکر‌ ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد، تیران و کرون به وزیر نیرو: علت توقف طرح انتقال برای ۱۶ هزار مشترک، همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت تعیین تکلیف مصوبه هشتاد و پنجمین ستاد تسریع و رفع موانع تولید در شورای پول و اعتبار.

– تذکرمحمد حسینی نماینده تفرش، آشتیان و فریمان به وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی: عدم انجام اقدامی در راستای اهداف وزارتخانه و احیای شهر زیرزمینی. همچنین تذکر به رئیس جمهور: عدم اجرای جز ۶ بند ۴ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸.

– تذکرجبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر آموزش و پرورش: چرا به قانون استخدام معلمان پیش دبستانی و خرید خدمتی‌ها و نهضتی‌ها عمل نمی‌کنید. همچنین تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چرا در پرداخت یارانه سایت‌ها و روزنامه‌ها تبعیض قائل می‌شوید.

– تذکرعلی اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد به وزیر راه و شهرسازی: چرا کمربندی شرقی محمودآباد ۴۵ روز پس از افتتاح همچنان بسته است.

– تذکرشمس الله شریعت نژاد نماینده رامسر به وزیر بهداشت: تسریع در تکمیل بیمارستان فوق تخصصی تنکابن.

– تذکر‌سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش و علوم: ضرورت ارائه توضیح در خصوص علت عدم قرار دادن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی و دانشگاه‌ها.

– تذکرسیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و آران بیدگل به وزیر نیرو: چرا دستور شما در خصوص استثنا شدن باغات از تعدیل پروانه چاه کشاورزی توسط مدیرکل آب استان اصفهان اجرا نمی‌شود.

– تذکر ‌عبدالله رضیان نماینده قائم شهر، سوادکوه و جویبار به وزیر ورزش و جوانان: صدور دستور در خصوص کارت بازی ۴ بازیکن تیم نساجی مازندران توسط فدراسیون فوبتال.

– تذکر محمد خدابخشی نماینده الیگودرز به رئیس جمهور: سوء مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی و نارضایتی مردم از عملکرد سازمان منابع طبیعی.

– تذکر علی محمد شاعری نماینده بهشهر، نکا، گلوگاه به وزیر کشور: لطفاً دستور دهید در اسرع وقت نسبت به جران خسارت سیل اقدام شود.

– تذکر حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان به وزیر ارتباطات: کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص اپراتورهای بزرگ حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات بخشنامه کمیسیون تنظیم مقررات انجام نشده است.

– تذکرحسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر کشور: ضروری است با خودروهای شوتی که اقدام به حمل کالای قاچاق می‌کنند برخورد قاطع شود.

– تذکر ‌احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به رئیس جمهور: کاهش پروازهای بندرعباس به ابوموسی و بالعکس باعث نارضایتی مردم شده است.

– تذکرسیدراضی نوری نماینده شوش به رئیس جمهور: دستور خرید و تحویل گرفتن شلتوک برنج استان خوزستان.

– تذکر احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان به وزیر کشور: صدور دستور سریع جهت اقدام برای ارتقاء شهرستان‌های شرق اصفهان.

– تذکرنورمحمد تربتی نژاد نماینده گرگان و آق قلا به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم جلوگیری از قاچاق چوب درختان جنگلی در برخی جنگل‌‌های کشور. همچنین تذکر به وزیر کشور: لزوم تسریع در لایروبی رودخانه‌ها، مدیریت آب سدها و بازسازی مناطق سیل زده شهرستان آق‌قلا.

– تذکرعلی وقف چی نماینده زنجان، طارم به وزیر نیرو: جابه‌جایی دکل‌های برق از داخل شهر زنجان.

– تذکر عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار، نیک شهر و کنارک و سایر نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به وزیر آموزش و پرورش: چرا به وضعیت بحرانی آموزش سیستان و بلوچستان رسیدگی نمی‌شود.

تذکر کریمی به وزیر کشور: ضرورت رسیدگی به وضعیت و امکانات ورزشی تیم‌های ورزشی باشگاه های شهرداری اراک.

تذکر بهروز بنیادینماینده کاشمر به وزیر نیرو: تسریع در پرداخت مطالبات یک ساله آبداران روستایی، همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: باتوجه به اعتراضات مردمی مبنی بر کمبود برنج پاکستانی در بازار دستورات لازم را مبذول دارید.

تذکر حسین نیاز آذری نماینده بابل به وزیر علوم: پیرو انعکاس مطالبات مردمی در سفر جنابعالی به بابل در رابطه با زمین اهدایی یونس لطفا جهت تحویل زمین به دانشگاه صنعتی بابل تسریع فرمایید.

تذکر زهرا سعیدی مبارکهنماینده مبارکه به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رعایت عدالت در صدور مجوزهای صادر شده از سوی آن وزارتخانه.

تذکر محمد خدابخشی نماینده الیگودرز به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در راه اندازی درمانگاه فرهنگیان الیگودرز.

تذکر سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین و پیشوا به وزیر راه و شهرسازی درخصوص علت عدم رسیدگی به رفع موانع محور ترافیکی وارمین، قرچک و پیشوا به ترهان.

تذکر الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت به وزیر نیرو: علیرغم پیگیری‌ها، خسارت ناشی از سد منطقه به روستاهای اطراف به ویژه خسارات ساختمان و ابنیه جبران نشده است./

پایان پیام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه