در مراسم افتتاح «کارخانه نوآوری آزادی»؛

از فردا گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای را بر می‌داریم

رئیس جمهور گفت: تاکنون ۳قدم را برای کاهش تعهدات برجامی برداشته‌ایم. امروز گام چهارم را اعلام می‌کنیم. امروز به سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهم کرد که از فردا گام جدید را بردارد.

از فردا گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای را بر می‌داریم

به گزارش ۸دی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح «کارخانه نوآوری آزادی»، گفت: روحانی: برای من بسیار افتخارآمیز هست که امروز وارد یک مرحله نو شدیم.

وی افزود: آغاز تحولات سخت است؛ البته شرایط زمانه خودش را تحمیل می‌کند. رودخانه‌ای که در جریان است شما را با خودش می‌برد البته می‌توان رودخانه را هدایت کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این تحریم‌ها تسلیم نشدیم و نخواهیم شد؛ تحریمی خطرناک است که منجر به تسلیم شود. سخت‌ترین شرایط را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ داشتیم؛ اما توانستیم کمی از مشکلات را از بین ببریم. آن چیزی که زشت و بد است تسلیم و پذیرش حقارت است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۳قدم را برای کاهش تعهدات برجامی برداشته‌ایم. امروز گام چهارم را اعلام می‌کنیم. امروز به سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهم کرد که از فردا گام جدید را بردارد.

رئیس جمهور ادامه داد: پیشاپیش به همه اعلام می‌کنیم فعالیت جدید ما هم تحت نظارت آژانس خواهد بود؛ گام چهارم مانند سه گام قبلی قابل بازگشت است و اگر آن‌ها به تعهدات برگردند ماهم برمی‌گردیم.

روحانی گفت: گامی که از فردا آغاز می‌کنیم در فردو خواهد بود؛ ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم؛ قرار ما این بود که گاز به این‌ها تزریق نشود؛ گام چهارم ما آغاز گازدهی به سانتریفیوژ‌ها در فردو خواهد بود. حساسیت آن‌ها نسبت به فردو را می‌دانیم؛ هروقت به تعهدات برگردند گازدهی قطع می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه