مدیرکل اوقاف گیلان:

صبح روز اربعین طرح بصیرت عاشورایی در ۲۸۰ بقعه متبرکه گیلان برپا می شود

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: برجسته ترین برنامه اربعین طرح بصیرت عاشورایی در صبح روز اربعین و قرائت زیارت اربعین در ۲۸۰ بقعه متبرکه گیلان است.

صبح روز اربعین طرح بصیرت عاشورایی در ۲۸۰ بقعه متبرکه گیلان برپا می شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه گیلان همزمان با سراسر کشور مراسم ویژه ای در اربعین حسینی برگزار می کند اظهار کرد: برجسته ترین برنامه طرح بصیرت عاشورایی در صبح روز اربعین، قرائت زیارت اربعین در ۲۸۰ بقعه متبرکه گیلان است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه مراسم ویژه اربعین حسینی در قالب بصیرت عاشورایی برگزار می شود، اظهار داشت: این مراسم در روز و شب اربعین مصادف با روز شنبه، ۲۷ آبان در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری، سخنرانی، اطعام، ایستگاههای صلواتی از دیگر مراسم بقاع گیلان در روز و شب اربعین حسینی گفت: به جهت حضور مردم در ۱۵ بقعه سطح یک مجری طرح بصیرت عاشورایی در روز اربعین، در این امکن متبرکه ایستگاه همه واقف باشیم برای مشاوره وقف دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ ۱۰ شهریور آغاز شده و تا ۷ آبان ماه ۹۸ در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان ادامه دارد افزود: ۱۵ بقعه متبرکه از بقاع مجری این طرح در گیلان ۱۵ بقعه سطح یک، ۳۶ بقعه سطح دو و ۴۴۹ بقعه متبرکه در سطح سه هستند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: در ۱۵ بقعه یک مجری سوگواره بصیرت عاشورایی در گیلان خیمه‌ معرفت برپا شده است و همچنین ۱۹۲ مبلغ و روحانی بومی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری خدمت رسانی به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند ادامه داد: از عموم مردم گیلان دعوت می کنیم با حضور در مراسم بقاع متبرکه بر شور و حرارت عزاداری حسینی بیافزایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه