۱۲ تمرین برای سلامت ستون فقرات

ستون فقرات نقش بسیار مهمی در سلامت انسان ایفا می کند، مانند حفاظت از دستگاه عصبی مرکزی، محل اتصال اندام های بدن و ایجاد تکیه گاه برای فعالیت های آن که به خوبی نقش های بسیار مهم ستون فقرات را نشان می دهد.

۱۲ تمرین برای سلامت ستون فقرات

به گزارش هشت دی،ستون مهره ها از هفت مهره گردنی، دوازده مهره پشتی، پنج مهره کمری و مجموعه مهره های به هم چسبیده خارجی و دنبالیچه تشکیل شده که با توجه به رابطه هماهنگ این اجزا، ایجاد آزردگی در یک جز اثر، تاثیر بسیار زیادی بر سایر اجزا می گذارد.

در عین حال باید خاطرنشان کرد ویژگی های ساختاری ستون مهره ها آن را در معرض آسیب های گوناگونی قرار می دهد که نیازمند بررسی های دقیق و درمان های تخصصی است.

در تمرینات مورد نظر سعی شده است تا سلامت مهره ها بیشتر در نظر گرفته شود و برای همه افراد و همه سنین و با کمترین محدودیت های زمانی و مکانی قابل اجرا باشد؛ گفتنی است در صورت بروز هرگونه آسیب یا آزردگی در این ساختار پر ارزش باید با پزشک متخصص و فیزیوتراپیست مشورت کرد.

تمرینات یک تا ۱۱ جنبه تقویتی دارند و پیشنهاد می شود روزی سه بار و هر نوبت ۱۰ بار تمرین شوند و تمرین شماره ۱۲ بیشتر جنبه کششی دارد و باید وضعیت تا جای ممکن و بیشینه ۳۰ ثانیه نگه داشته شود.

برای مشاهده ۱۲ تمرینی که برای بهبود عملکرد ستون فقرات طراحی شده اینجا کلیک کنید.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه