مدیر کل گمرک استان ایلام خبر داد:

جابه جایی کالا‌هایی که جنبه تجاری دارند از مرز مهران ممنوع می‌باشد

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: زائران باید توجه داشته باشند کالا‌هایی که از مرز مهران جا به جا می‌کنند جنبه تجاری نداشته باشد.

جابه جایی کالا‌هایی که جنبه تجاری دارند از مرز مهران ممنوع می‌باشد

به گزارش هشت دی،غلامی مدیر کل گمرک استان ایلام  گفت: زائران اربعین حسینی باید در زمینه جا به جایی کالا دقت بسیاری داشته باشند، زیرا جا به جایی برخی کالا‌ها از مرز بین المللی مهران جرم محسوب شده و به طور کلی ممنوع می‌باشد.

او ادامه داد: کالا‌هایی که از مرز بین المللی مهران توسط زائران جا به جا می‌شود نباید به هیچ وجه جنبه تجاری داشته باشد و با افرادی که این نوع کالا‌ها را جا به جا کنند به شدت برخورد خواهد شد.

غلامی اظهار کرد: خروج کالا‌های اساسی خانوار از جمله قند، شکر، برنج، روغن، حبوبات، چای و … توسط زائران اربعین حسینی از مرز مهران ممنوع می‌باشد.

او مطرح کرد: خروج زیورآلات و طلا و جواهر و همچنین جا به جایی ارز توسط زائران با محدودیت‌های خاصی رو به رو است و فقط تا سقف مشخصی امکان جا به جایی وجود دارد.

مدیر کل گمرکات استان ایلام در رابطه با جا به جایی دارو بیان کرد: زائران به هیچ عنوان نباید برخی از دارو‌ها به ویزه دارو‌های کدئین دار را با خود حمل کنند مگردارو‌هایی که تحت نظر بخشنامه سازمان غذا و دارو باشند و با نسخه پزشک تجویز شده باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه