چرا در پاییز و زمستان سرما می خوریم؟

کارشناسان می گویند لزوماً بیرون آمدن در هوای بارانی نیست که باعث شود شما آنفولانزا یا سرماخوردگی را در فصل زمستان تجربه کنید.کارشناسان می گویند ممکن است در ماه های زمستان و پاییز بیشتر بیمار شوید ، اما به دلیل باران نیست.

به گزارش هشت دی آنها می گویند هوای سرد افراد را مجبور می کند تا در فضاهای محصور طولانی تر باشند و خطر عفونت را افزایش می دهد .

آنها اضافه می کنند که ویروس ها در دمای سردتر و رطوبت کمتر زندگی می کنند.

اما آیا شما واقعاً در ماه های سردتر مریض هستید؟

ممکن است – اما کارشناسان می گویند احتمالاً باران مقصر نیست.

دکتر ویلیام شافنر ، یک متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه وندربیلت در تنسی ،می گوید: “فصل زمستان زمانی از سال است که عفونت های تنفسی بیشتری داریم.”

وی گفت: “عفونت های تنفسی به دو دلیل در زمان زمستان آسان تر منتقل می شوند.” “اولین مورد این است که ما زمان بیشتری را در فضاهای بسته ، نزدیک به یکدیگر می گذرانیم ، به طوری که تماس طولانی تر و چهره به چهره خواهیم داشت.”

رطوبت کم موجب سرماخوردگی می شود

شافنر توضیح داد: “وقتی ویروس ها را از یک شخص به شخص دیگر منتقل می کنیم ، معمولاً در فاصله ۱ متری از همدیگر قرار می گیریم – به اصطلاح” منطقه تنفس “. وی گفت: “وقتی ما در زمان رطوبت کم مانند هوا در زمستان هستیم ، به نظر می رسد که رطوبتی که ویروس را احاطه کرده باشد تبخیر می شود ، بنابراین ویروس برای مدت طولانی به اندازه کافی در هوا می ماند تا کسی که به اندازه کافی به ما نزدیک است آن میکروب را از طریق دم و بازدم جذب می کند ”

شاید به شما گفته شده است که با گرفتار شدن در باران و ماندن در لباس مرطوب می توانید دچار سرماخوردگی شوید.

کارشناسان می گویند این یک افسانه است.

اما خیس شدن و سرما خوردگی با ماههای سردتر همراه است ، بنابراین ارتباط این امر آشکار است ، و مردم تمایل دارند که زمان خیس شدن و بیمار شدن خود را علت و معلول بدانند..” “اما همانطور که در اپیدمیولوژی می گوییم ، همبستگی لزوماً علت نیست.”

دکتر جیمی فریدمن ، متخصص کودکان در سن دیگو ، گفت: افسانه های مربوط به هوای مرطوب و ابتلا به سرماخوردگی احتمالاً به دلیل درک ضعیف از ویروس ها شکل گرفته است.

فریدمن گفت: “من تصور می کردم که قبل از اینکه کسی از میکروب ها آگاهی داشته باشد ، این برداشت ذهنی را دارد که سرما و لرزی شما هنگام خیس شدن احساس می کنید مانند سرما و لرز تب و یک بیماری است ، بنابراین یکی با دیگری در ارتباط است.”

وی همچنین گفت: “این معقول است که از آنجا که ویروس ها در هوای سرد رشد می کنند ، بیشتر در هوای سرد بیمار می شویم. اکنون می دانیم که سرماخوردگی در اثر ویروس ها ایجاد می شود و سینه پهلو در اثر ویروس ها یا باکتری ها ایجاد می شود ، بنابراین شما می توانید بیمار شوید بدون توجه به آب و هوا، در معرض این میکروب ها باشید. ”

بر اساس منبع قابل اعتماد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هر ساله میلیون ها مورد از سرماخوردگی مشاهده می شود که متوسط ​​بزرگسالان هر ساله ۲ تا ۳ سرماخوردگی را تجربه می کنند. کودکان معمولاً حتی بیشتر مبتلا می شوند.

اکثر مردم در زمستان یا بهار دچار سرماخوردگی می شوند ، اما می توان در هر زمان از سال سرماخوردگی گرفت.

آیا آنفولانزای فصلی وجود دارد؟

آنفولانزا بیشتر در پاییز و زمستان مشاهده می شود،کارشناسان می گویند هوای سردتر باعث می شود ویروس آنفولانزا راحت تر گردش کند ، اما عوامل دیگر نیز مقصر افزایش موارد آنفولانزا در زمستان و پاییز هستند.

در شرایط مناسب ، بسیاری از ویروس ها در دمای سردتر دوام می یابند. در آزمایشگاه ، می توان نمونه های آنفولانزا را برای چند روز در یخچال نگهداری کرد ، اما آنها به سرعت در دمای معمولی فریزر غیرفعال می شوند.

دما و رطوبت بخش مهمی از داستان هستند اما نمی توان علت های دیگر را نادیده گرفت.فعالیت های انسانی ، تمایل ما برای نزدیک شدن به هم در زمستان  ، ممکن است نقشی داشته باشد.

در مناطق معتدل ، فصل آنفولانزا معمولاً با ماههای سردتر اتفاق می افتد. اما در مناطق استوایی ، آنفولانزا اغلب با فصول بارانی همراه است و ممکن است در طول سال اتفاق بیفتد.

عدم قرار گرفتن درمعرض نور خورشید در ماههای سرد سال نیز ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار دهد ، اما کارشناسان می گویند این موردی است که نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

نقش نور خورشید به خوبی درک نشده است ، اما نور ماوراء بنفش ناشی از خورشید یک ضد عفونی کننده شناخته شده است. از نظر تاریخی ، قرار گرفتن در معرض آفتاب برای معالجه بیماران سل قبل از درمان با آنتی بیوتیک با موفقیت انجام شده است. ”

چگونه کمتر سرما بخوریم؟

بهترین راه برای جلوگیری از سرماخوردگی شستشوی مرتب دست ها با آب صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و همچنین جلوگیری از لمس کردن صورت ، چشم ها ، بینی یا دهان با دست های شسته نشده است.

همچنین باید سعی کنید از تماس نزدیک با افرادی که سرفه می کنند و عطسه می کنند ، جلوگیری کنید.اگر آنفولانزا دارید ، سعی کنید در خانه بمانید تا آن را به دیگران ندهید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه