مدیر کل کمیته امداد گیلان:

۱۸۱میلیون تومان وام محکومین به ۱۴ خانوار پرداخت شده است

مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: در پنج ماهه سال جاری ۱۸۱میلیون تومان در قالب وام محکومین به ۱۴ خانوار پرداخت‌ شده است.

۱۸۱میلیون تومان وام محکومین به ۱۴ خانوار پرداخت شده است

به گزارش هشت دی، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۱۱۶ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود به همین دلیل تعداد افراد تحت حمایت در گیلان هم بالاتر از سایر استان‌ها است و تعداد بسیار بالایی از این قشر هم ساکن روستا هستند و از درآمد کافی برخوردار نبوده وتحت حمایت طرح شهید رجایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد تعدادی از خانوارها به دلیل داشتن مشکلات مقطعی، برای مدت محدودی تحت حمایت قرار می‌گیرند، گفت: این خانوارها بعد از رفع شدن مشکلاتشان مجدد از چرخه حمایتی خارج شده و افراد دیگری جایگزین آن ها می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه در پنج‌ماهه سال جاری ۱۳۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ۹۵۰ هزار تومان کمک‌معیشت به‌ حساب خانوارهای تحت حمایت استان واریز شده است، افزود: حدود ۱۱۶ هزار خانواراز این مبلغ بهره‌مند شده‌اند.

اهرابی با اشاره به نداشتن شغل و درآمد ثابت و کافی بسیاری از ساکنان روستاها تصریح کرد : ۷۱درصدمددجویان گیلانی در روستاها ساکن هستند و بسیاری از آن‌ها برای کار و درآمدزایی به شهرها مهاجرت می‌کنند که کمیته امداد برای جلوگیری از مهاجرت این افراد و یا فرزندان آن‌ها به شهرها با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها اقدام به ایجاد شغل می‌کند.

وی از پرداخت وام محکومین به خانوارهای زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و بیان کرد: سرپرست بسیاری از خانواده‌ها به دلیل جرائم غیرعمد مانند دیه، مهریه زندانی هستند و خانواده آن‌ها به دلیل عدم تمکن مالی و شرایط سخت معیشتی تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند که در پنج ماهه سال جاری ۱۸۱میلیون تومان در قالب وام محکومین به ۱۴ خانوار پرداخت‌ شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه