فرماندار فومن:

زنگ آئین بازگشایی مدارس باید باشکوه و با برنامه های متنوع باشد/ دقت نظر آموزش و پرورش بر انتصاب مدیران

فرماندار فومن با اشاره به اینکه کمتر از یک هفته به بازگشایی سال تحصیلی جدید باقی مانده است ،گفت: تلاش شود زنگ آئین بازگشایی مدارس در کلیه مراکز آموزشی شهرستان به نحوی باشکوه و با برنامه های متنوع همراه باشد.

زنگ آئین بازگشایی مدارس باید باشکوه و با برنامه های متنوع باشد/ دقت نظر آموزش و پرورش بر انتصاب مدیران

به گزارش هشت دی، محمود قاسم نژاد فرماندار فومن با تاکید بر اعلام رتبه های کنکور در سال ۹۸ اظهار کرد: آموزش و پرورش در جلسه بعدی شورا اسامی قبول شدگان کنکور سراسری ۹۸ را تهیه و میانگین رتبه شهرستان نسبت به سایر مناطق و جایگاه شهرستان در استان را تهیه و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه کمتر از یک هفته به بازگشایی سال تحصیلی جدید باقی مانده است ،گفت: تلاش شود زنگ آئین بازگشایی مدارس در کلیه مراکز آموزشی شهرستان به نحوی باشکوه و با برنامه های متنوع همراه باشد.

وی ادامه داد: انتظار می رود همه مسئولین شهرستان همراه و همدل در بازگشایی هر چه بهتر و مطلوبتر مدارس، در کنار آموزش و پرورش باشند.

 قاسم نژاد در ادامه به تعداد مراکز و واحدهای آموزشی و فعالیت دانش آموزان در دوره های تحصیلی اشاره کرد و افزود: تعداد مدارس، دانش آموز، به تفکیک مقطع تحصیلی حتی اگر دانش اموزی کم و زیاد داشته باشد تنظیم و در جلسه بعدی شورای آموزش و پروش ارائه گردد.

فرماندار فومن با اشاره به انتصاب مدیران مدارس در سال جدید تحصیلی گفت: آموزش و پرورش ضمن دقت نظر درخصوص انتصاب مدیران مدارس، از افراد باانگیزه و تلاشگر استفاده نماید.

وی در ادامه به رعایت بهداشت در مدارس تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و بیماری ها بر اثر عدم توجه به بهداشت است که انتظار می رود در طول سال تحصیلی مسئول بهداشت مدارس ضمن تهیه گزارش و پایش از مدارس در این خصوص پیگیر و دقت نظر داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه به موراد ایمنی و خط کشی عرضی محل عبور و مرور و آمد و شد دانش آموزان در جلوی مدارس خصوصا مدارس حاشیه ای جاده ای و پرخطر تاکید کرد و گفت: خط کشی عابر پیاده و علائم هشدار دهنده، عامل بازدارنده ای برای وسیله های نقلیه در جلوی مدارس خواهد بود که ضریب ایمنی را افزایش خواهد داد.

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با اشاره اهمیت پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی، گفت: سازماندهی، تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی و تائید صلاحیت و نیروی انسانی از مواردی مهمی است که در پروژه مهر باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: هنگام ثبت نام دانش آموزان، عزت و کرامت اولیایی که بضاعت مالی را ندارند حفظ شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین و تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، گفت: استخدام افراد مذکوردر سقف ظرفیت از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با شرایط بکارگیری در مناطق و مبتنی بر رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و باتوجه یه سنوات خدمت، پس از برگزاری آزمون و طی دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد.

فاضل نیای فومنی مدیر آموزش و پرورش فومن با اشاره به مصوبات جلسه قبل شورای آموزش و پرورش، به قرائت دستور کار جلسه پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش فومن با اشاره به در پیش رو بودن بازگشایی مدارس به گزارشی در خصوص اجرای پروژه مهر، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان، سرویس مدارس و … اشاره کرد.

وی ادامه داد: همزمان در اول مهر ماه، آئین زنگ مهر و مقاومت در ۱۰ واحد آموزشی شهرستان با حضور روسای ادارات و مسئولین شهرستانی نواخته خواهد شد.

فاضل نیا به برگزاری آئین زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مراکز آموزشی شهرستان اشاره کرد و افزود: دانش آموزان پیش دبستانی باعنوان (زنگ غنچه ها)و دانش آموزان پایه اول ابتدایی با برگزاری آئین(زنگ شکوفه) در کلیه مدارس مقطع ابتدایی شهرستان، روز یکشنبه ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور نواخته خواهد شد و سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است در پایان اعضا نقطه نظرات خود را بیان و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه