ترامپ: مجوز برداشت از ذخیره استراتژیک نفت را صادر کردم

رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان و تاثیر آن بر قیمت نفت مجوز برداشت از ذخایر استراتژیک نفت این کشور را برای حفظ بازار‌ها صادر کرد.

ترامپ: مجوز برداشت از ذخیره استراتژیک نفت را صادر کردم

به گزارش هشت دی،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «با توجه به حمله به عربستان سعودی، که ممکن است بر قیمت‌های نفت تأثیر داشته باشد، من مجوز برداشت از ذخیره استراتژیک نفت را در صورت لزوم، به مقدار تعیین شده و کافی برای حفظ بازار‌ها صادر کردم.»

وی افزود: «من همچنین به کلیه آژانس‌های ذیربط اطلاع داده ام که روند تائید مصوبات مربوط به خطوط لوله نفت را که در مرحله صدور مجوز در تگزاس و ایالت‌های مختلف است، تسریع کنند.»

کلین کانوی، مشاور ارشد کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس‌نیوز اعلام کرده بود وزارت انرژی آمریکا آمادگی دارد در صورت لزوم و به منظور تثبیت بازار‌های جهانی نفت و تامین انرژی مورد نیاز دنیا از ذخایر استراتژیک خود استفاده کند.

این در حالی است که شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد قیمت معاملات آتی نفت خام برنت در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان در آغاز معاملات روز دوشنبه با ۱۹ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت افزایش یافت.

شبکه بلومبرگ نیز در خبری فوری از افزایش ۱۹ در صدی قیمت نفت در پی حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان خبر داد.

روز گذشته شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا اعلام کرده بود تحلیلگران نفت پیش‌بینی کردند پس از حمله پهپاد‌های یمنی به تاسیسات نفتی عربستان که توقف نیمی از تولید نفت این کشور را به دنبال داشت، ممکن است بهای این طلای سیاه تا بشکه‌ای ۱۰ دلار افزایش یابد.

شرکت خدمات مشاوره‌ای «انرژی اسپکتس» اعلام کرد احتمالا حدود نیمی از تولید نفت خام از دست رفته عربستان سعودی روز دوشنبه ازسرگرفته خواهد شد، اما ازسرگیری کامل آن چند هفته زمان خواهد برد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های شرکت نفتی آرامکو در عربستان به دنبال حملات پهپادی روز شنبه نیروی هوایی یمن به آن بسیار گسترده است و امکان تعمیر و اصلاح آن در کوتاه مدت وجود ندارد.

روز شنبه ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه