مدیر کل ثبت احوال گیلان:

کاهش نرخ تولد نسبت به سال قبل/ شاخص طلاق در گیلان از میزان کشوری بالاتر است

مدیر کل ثبت احوال گیلان گفت: تالش، آستارا و ماسال دارای بالاترین میانگین نرخ تولد استانی هستند‌ اما هرساله میزان تولد کاهش می یابد.

کاهش نرخ تولد نسبت به سال قبل/ شاخص طلاق در گیلان از میزان کشوری بالاتر است

یه گزارش هشت دی، قاسم روحانی فر مدیرکل ثبت احوال گیلان صبح امروز در نشست خبری در اداره ثبت احوال رشت ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مردم و مسئولین و دارای رسالت پیام و خبر بالایی است.

مدیر کل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه تاکنون ۸۶۰ هزار شناسنامه صادر و تبدیل به مکانیزه شده است گفت: از سال ۹۲ تا تیرماه سال ۹۸، ۲میلیون و ۱۴۰هزار جمعیت واجد شرایط صاحب کارت هوشمند شدند.

وی مزایای کارت هوشمند را شناسایی دیجیتال افراد و کاهش تقلب در شناسایی با اثر انگشت و پین کد خواند و بیان کرد: ورود به دولت الکترونیک و امضای الکترونیکی به عنوان کد غیر قابل از جمله مزایای کارت ملی هوشمند و کاهش جرایم است.

روحانی فر ادامه داد: ۲۴ اداره، یک سیستم سیار در مرکز استان، ۲۵ اداره پست و ۴۷دفتر پیشخوان در کل گیلان با ثبت احوال همکاری دارند.

مدیر کل ثبت احوال گیلان با اشاره به وجود ۲میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۴ نفر جمعیت در سال ۹۸ اذعان‌ کرد: ۷هزارو ۳۳۹مورد در ۴ماهه نخست سال ۹۸ متولد شدند که ۵۱درصد متولدین پسر و ۴۹درصد دختر، ۷۳ درصد شهری و ۲۷درصد روستایی هستند.

وی با اشاره تولد ۵۹نفر در هر شبانه روز افزود: تالش، آستارا و ماسال دارای بالاترین میانگین نرخ تولد استانی هستند‌ اما هرساله میزان تولد کاهش می یابد.

روحانی فر با اشاره به ۵هزارو ۳۱۶مورد فوت در ۴ماهه سال ۹۸ گفت: ۵۴درصد فوتی مردان و ۴۶درصد بانوان، ۵۷درصد شهری و ۴۳درصد روستایی هستند، همچنین نسبت فوتی مرد به زن ۱۱۶ است.

مدیر کل ثبت احوال گیلان با تاکید بر اینکه میزان فوت در استان گیلان بالا است ابراز کرد: بیشترین علت فوت، بیماری قلبی عروقی، بیشترین میزان سنی فوت ۸۰ سال به بالا و کمترین گروه فوتی ۱تا ۴سال است همچنین در هر شبانه روز ۴۳ نفر فوت میکنند.

وی با اشاره به ۶هزارو ۴۲۰واقعه ازدواج با میانگین سن در مردان ۲۹ و بانوان ۲۵سال گفت: بیشترین ترکیب سنی ازدواج گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با خانمهای ۲۰ تا ۲۴ سال است.

روحانی فر در رابطه با میزان طلاق در استان بیان کرد: در ۴ماهه نخست سال ۹۸، ۲هزارو ۳۳۰مورد طلاق ثبت شد که با شاخص ۲.۶دهم به ازای هر هزار نفر که از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیر کل ثبت احوال گیلان با اشاره به فراوانی نام های امیرعلی، ابوالفضل و آراد در پسران و حلما، فاطمه و مرسانا در دختران بیان‌ کرد: ۲۳۰مورد تغییر نام در ۴ماهه نخست سال ثبت شده که بیشترین میزان تغییر آن ها در حوزه تغییر به نام های مذهبی بود.

وی در پایان افزود: در ۴ ماهه نخست سال ۹۶۷مورد تغییر نام خانوادگی انجام شد که ۳۴ مورد نام خانوادگی و ۹۳۳مورد حذف پسوند از مدارک بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه