ریحانه خداجو

فاتح خیبر؛ تنها تو هستی که دروازه های قلب فاطمه را گشوده ای!

چه کسی بهتر از علی(ع)؟ جز علی (ع) چه کسی می توانست همسنگ فاطمه باشد علی (ع) جان پیامبر (ص) بود که در حق او فرمود: «علی از من است و من از علی هستم»

فاتح خیبر؛ تنها تو هستی که دروازه های قلب فاطمه را گشوده ای!

هشت دی: جشنی برپاست جشن علی (ع) و فاطمه(س) که ملائک محو زیبایی این پیوند مبارک هستند.

حیدر را ببین که زانو زده از شرم پیش روی رسول خدا لبخند می زند پیامبر (ص) و یاری اش می کند تا به سخن در آید و نام زیبای فاطمه را به زبان بیاورد.
چه کسی بهتر از تو علی جان؛ برخیز فاتح خیبر! چون تنها تو هستی که دروازه های قلب فاطمه را گشوده ای.

سکوت ناز فاطمه، گل های سرخ حیا را روی گونه هایش، قلب لبریز از مهرش…
گل بیاورید
عید پیوند دو نور است
پریان آسمانی در جشن تلاقی چشمان علی و فاطمه هم آوا شده اند: «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ»

همه می دانستند فاطمه (س) چقدر برای رسول خدا (ص) عزیز است. دیده بودند رسول خدا (ٌص) فاطمه را می بوسد و می فرماید: هر گاه مشتاق بوی بهشت می شوم، دخترم فاطمه را می بویم، همه شاهد مهرورزی رسول خدا به فاطمه بودند که می فرمود: پدرت به قربان تو باد ای فاطمه تو از من هستی و من از تو هستم، شنیده بودند که می فرمود: فاطمه عزیزترین مردم در نزد من است، فاطمه پاره تن و نور چشم و میوه دل من است.

حالا دردانه رسول خدا (ص) به سن ازدواج رسیده است. اما چه کسی می تواند همسر سرور زنان عالم باشد؟ چه کسی شایستگی آن  شفیعه روز جزا را دارد؟ از همه مهمتر چه کسی بیش از دیگران محبت فاطمه را به دل دارد؟

ثروتمندان مدینه از پیامبر (ص) فاطمه را خواستگاری کردند اما هر بار فاطمه با کمال ادب روی بر می گرداند. تا اینکه روزی رسول خدا (ص) فرمود. فاطمه جان علی تو را از من خواستگاری کرده است. این بار فاطمه (س) سرش را حیا پایین انداخت و به نشانه رضایت سکوت کرد سکوتی که یک دنیا حرف داشت.

پیامبر (ص) نیز شادمان شد و تکبیر گفت و فرمود: «اللّه اکبر! فاطمه راضی است سکوت او نشانه رضایت اوست»

چه کسی بهتر از علی(ع)؟ جز علی (ع) چه کسی می توانست همسنگ فاطمه باشد علی (ع) جان پیامبر (ص) بود که در حق او فرمود: «علی از من است و من از علی هستم»

علی تنها کسی بود که شایسته همسری دختر رسول خدا (ص) بود. امام صادق علیه السلام می فرمایند:
«به راستی اگر امیرالمؤمنین (ع) فاطمه (س) را به ازدواج خود در نیاورده بود، تا روز قیامت بر روی زمین از آدم تا پس از آدم برای فاطمه (س) همتایی نبود»

اگر چه مهریه فاطمه(س) اندک بود اما مهرش در دل علی(ع) فراوان بود، او همیشه می فرمود: «هرگاه به فاطمه علیها السلام نگاه می کردم، غم و اندوه از من زدوده می شد».

عاقد خدا و شاهدش پیغمبر او
داماد حیدر، گل عروسش کوثر او
در صورت زهرا چه شرم دلنشینی ست
در چهره ی مولا چه شوق بی قرینی ست
این ساقی کوثر امیر المومنین است
که ساق دوشش حضرت روح الامین است
این عشق اوج عشق معنای حضور است
نور علی نور است، امشب غرق نور است
شاعر: مجید خضرایی

مهریه حضرت زهرا (س)  الگویی برای پیوندهای امروزی

پیامبر گرامی اسلام (ص) ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند. مهریه ۵۰۰ درهمی برای فاطمه علیهاالسلام مهتر زنان نیز، به همین هدف صورت گرفت. در روایات، افزون بر این مهریه که جنبه مادی و مالی دارد، مهریه های معنوی دیگری نیز برای آن بانوی بزرگ گفته شده است. در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا علیهاالسلام از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه علیهاالسلام شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.

حاصل ازدواج این دو دریای بیکران، امام مهربانی ها امام حسن(ع)، سیدالشهدا امام حسین(ع)، اسوه صبر حضرت زینب(س)، بانوی سخنور ام کلثوم (س) است و حضرت محسن، فرزندی که هنگام شهادت مادر به شهادت رسید.

این پیوند خجسته بر تمامی شیعیان مبارک باد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه