آب آلوده دلیل احتمالی بستری شدن ۱۰ ملوان ایرانی در آستاراخان

سرپرست سرکنسولگری ایران در آستراخان روسیه اعلام کرد که احتمالا مصرف آب آلوده و غیر بهداشتی دلیل مسمومیت ۱۰ خدمه ایرانی در شهر بندری آستراخان بوده است.

آب آلوده دلیل احتمالی بستری شدن ۱۰ ملوان ایرانی در آستاراخان

به گزارش هشت دی،بهروز مختاری افزود:  ۱۰ ملوان کشتی باری ایرانی به نام تینا به دلیل عفونت حاد روده ای در بیمارستان ایفونکسیونایا آستراخان بستری هستند.

وی گفت: امروز نیز بار دیگر ضمن عیادت از ملوانان ایرانی مطلع شدیم که حال عمومی آنها خوب است با وجود این همچنان پروسه درمان را طی می کنند.
به گفته مختاری، نتایج اولیه پزشکی حاکی از آن است که احتمال آلودگی شدید آب شرب مصرفی وجود داشته است، بنابراین تا بررسی نهایی پزشکی امکان اعلام دقیق حادثه ممکن نیست.
سرپرست سرکنسولگری ایران در آستراخان روسیه اعلام کرد: در صورت عدم وجود مشکل در نتایج پزشکی، امیدواریم ملوانان ایرانی فردا از بیمارستان مرخص شوند.
وی ادامه داد: سرکنسولگری ایران ضمن بررسی دقیق موضوع، سلامتی اتباع ایرانی و ترخیص نهایی آنها را دنبال خواهد کرد.
مختاری در واکنش به این پرسش که خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرده که دو تن از ملوانان ایرانی از بیمارستان مرخص شده اند، اظهار داشت: این خبر صحت ندارد چرا که ۱۰ ملوان ایرانی تا این لحظه در بیمارستان بستری هستند و کادر درمان احتمال داده که در بهترین حالت آنان فردا مرخص شوند.
گفتنی است، سازمان حمایت از مصرف کنندگان استان آستراخان روسیه (روس پاتربنادزور) دیروز سه شنبه از مسموم شدن ۱۰ خدمه یک کشتی ایرانی در بندر آستراخان روسیه و بستری شدن آنها در بیمارستان خبر داد.

دفتر مطبوعاتی روس پاتربنادزور در گزارشی که در سایت این سازمان منتشر شد، اعلام کرد: ملوانان ایرانی مبتلا به بیماری عفونی روده شده اند و در زمان حاضر معالجه آنها جریان دارد.

در گزارش گفته شده است: در بین خدمه کشتی تینا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران که در لنگرگاه مرکزی بندر آستراخان لنگر انداخته است بیماری عفونی شدید روده گزارش شد.
همه بیماران ایرانی در زمان حاضر در بخش بیماری های عفونی بیمارستان آستراخان قرار دارند و در زمان حاضر در کانون شیوع بیماری مجموعه اقدامات برای عفونت زدایی انجام می گیرد.
وزارت بهداشت دولت محلی آستراخان نیز امروز اعلام کرد که ۱۰ خدمه کشتی که احساس ناراحتی می کردند در بیمارستان بستری شدند و هشت نفر از آنها در بخش عفونت های روده بستری هستند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه