آغاز طرح سنجش سلامت نو آموزان در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آغاز طرح سنجش سلامت نو آموزان در ۲۸پایگاه سنجش خبر داد.

آغاز طرح سنجش سلامت نو آموزان در گیلان

به گزارش ۸دی، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نو آموزان از امروز در ۲۸پایگاه سنجش آغاز شده است اظهار کرد: قرار است ۳۷ هزار دانش آموز گیلانی در این طرح تا پایان شهریور ماه سنجش شوند.

وی افزود: در این طرح سلامت بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد ۲۲هزار کودک بدو ورود به پایه اول و ۱۵هزار پیش دبستانی سنجش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با بیان اینکه ۲۸پایگاه سنجش سلامت در مناطق مختلف استان برای اجرای این طرح فعال هستند، گفت: خانواده‌ها می‌توانند از امروز برای معاینه و سنجش فرزندانشان به پایگاه‌های از پیش تعیین شده و یا در مراکز بهداشت حوزه محل سکونت خود مراجعه کنند.

نادر جهان آرای، با اشاره به اینکه سنجش سلامت و جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان شامل دو مرحله مقدماتی و تخصصی است، افزود: اگر سلامت نو آموزان در مرحله مقدماتی تأیید شود با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند و اگر مشکوک به بیماری یا نارسایی جسمانی باشند وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه، هزینه سنجش سلامت برای هر دانش آموز ۳۰هزار تومان تعیین شده، گفت: سنجش نوآموزان عشایر رایگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: پارسال ۲۰هزار و ۷۹۵نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان و ۱۰هزار و ۵۶۹کودک پیش دبستانی سنجش شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه