معاون امور استان های رسانه ملی:

گیلان در سریال ۳۰۰ قسمتی مادر “مام سرزمین” لحاظ شده است/ ظرفیت های این استان بخش عظیمی از چالش های کشور را تامین می کند

معاون امور استان های رسانه ملی گفت: ظرفیت های گیلان می تواند بخش عظیمی از چالش های کشور را تامین کند.

گیلان در سریال ۳۰۰ قسمتی مادر “مام سرزمین” لحاظ شده است/ ظرفیت های این استان بخش عظیمی از چالش های کشور را تامین می کند

به گزارش خبرنگار ۸دی، علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل رسانه ملی صداوسیمای گیلان، اظهار کرد: “محمد باقر باقرزاده” مدیری جوان، انقلابی، اهل تحول و نوآوری است.

وی با بیان اینکه مردم گیلان پرچم دفاع از ایران و وطن پرستی را در تاریخ برافراشته است، گفت: وقتی اسلام به این سرزمین آمد گیلان دارالمومنین شد و آغوشش را به برای اسلام باز کرد.

معاون امور استان های رسانه ملی تصریح کرد: چهره ی دیگر استان گیلان برای توسعه و پیشرفت نیاز به سرمایه گذاری دارد و امروز با وجود مسیولانی چون ایت الله فلاحتی و سالاری و… فرصت خوبی است برای اینکه از ظرفیت های این استان استفاده شود.

دارابی با اشاره به ساخت سریال “مادر”، گفت: سریال “مادر” اولین سریال ۳۰۰ قسمتی در تاریخ صداوسیما ما است که در استان گیلان کلید خورد.

وی تصریح کرد: ۶۳ قسمت از این سریال ۳۰۰ قسمتی نوشته شده و آماده فیلمبرداری است که تاریخ فرهنگی و اجتماعی را با روایت گری استان گیلان بیان می شود یعنی ما گیلان را “مام سرزمین” لحاظ کرده ایم.

** گیلان مینیاتوری از ایران بزرگ است

دارابی افزود: وحدت اقوام، همزیستی مسالمت امیز اهل تشیع و تسنن را در گیلان شاهدیم و گیلان مینیاتوری از ایران بزرگ است.

 

** ظرفیت های گیلان می تواند بخش عظیمی از چالش های کشور را تامین کند

دارابی با بیان اینکه این استان باید برخوردارترین استان کشور باشد و نباید در گیلان بیکاری باشد، گفت: ظرفیت های گیلان می تواند بخش عظیمی از چالش های کشور را تامین کند.

وی با تأکید بر اینکه استاندار و سایر مسئولان کمک کنند تا سریال مادر به سرانجام برسد که تماما امید است، تصریح کرد: سریال “گنج شیرین” هم به زودی پخش می شود که از افتخارات این استان است.

معاون امور استان های رسانه ملی ادامه داد: وظیفه رسانه ملی این است که در وهله اول زبان مردم باشد و باید متعلق به همه مردم با گرایش ها و سلایق مختلف باشد.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال انقلاب، مشارکت سیاسی مردم را داشته ایم و رسانه باید هویت مردمی را حفظ کند، تصذیح کرد: البته صداوسیما از اینکه برخی به آن انگ دولتی بزنند نباید ابایی داشته باشد چون دولت ها حاصل رأی مردم است و باید تلاش های دولتی ها بیان شود.

وی با بیان اینکه برنامه ها باید به لحاظ تصویر، فیلمنامه و … درجه بک باشد و مخاطب جذب کند، تصریح کرد: استان گیلان کارهای خوب و فاخری داشته است و باید این بخش تقویت شود و تولیدات و کارهای رسانه گیلان می تواند با کشورهای همسایه ارتباط بگیرد.

در پایان این مراسم از فعالیت های “حسن ظهیری” مدیرکل پیشین صداوسیما گیلان تقدیر و “محمدباقر باقرزاده” به عنوان مدیرکل صداوسیما گیلان معارفه شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه