اجرای طرح یک به ۳۰ پرستاران در گیلان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان از اجرای طرح یک به ۳۰ پرستاران در این استان خبر داد.

اجرای طرح یک به ۳۰ پرستاران در گیلان

به گزارش ۸دی،طلعت  کاویانی با بیان اینکه پرستاران استان گیلان به اجرای طرح یک به ۳۰ به برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون می‌پیوندند اظهار کرد: در اجرای این طرح با آغاز فاز اجرایی مرحله دوم برنامه ملی کنترل فشار خون، هر پرستار شاغل در مراکز دولتی و خصوصی ۳۰ نفر از افراد غیردرمانی را تحت پوشش این برنامه ملی قرار می‌دهد.

برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون با هداف شناسایی، کنترل، مراقبت و ارجاع موارد به پزشک، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشار خون از بیست و هفتم اردیبهشت ماه گذشته، همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.

اجرای این برنامه در دو مرحله شامل ۲۷ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد (مرحله اطلاع رسانی) و ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر (مرحله سنجش فشار خون) ادامه دارد، در مرحله دوم اجرای این برنامه از ۱۷ خرداد تا پانزدهم تیرماه، تمامی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می‌توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشار خون از ساعت هشت تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های گیلان مراجعه کنند.

در اجرای برنامه ملی کنترل فشار خون در گیلان، یک هزار و ۲۰۳ تیم در حوزه بهداشت فعال می‌شود، قرارست تیم‌های سیار برای سنجش فشار خون به ادارات نیز اعزام شوند، پیش بینی می‌شود که در اجرای برنامه بسیج ملی فشار خون در گیلان، حداقل ۷۵۰ هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار گیرند و ۱۵۰ هزار مورد جدید فشار خون بالا، در استان شناسایی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه