ایران برای نخستین بار عضو هیأت رئیسه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد

ژاپن، مالزی و ایران به عنوان اعضای جدید هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام oie انتخاب شدند.

ایران برای نخستین بار عضو هیأت رئیسه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد

به گزارش هشت دی، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،براساس نتایج اعلام شده در انتخابات روز گذشته سازمان بهداشت جهانی دام، ایران در کنار کشورهای ژاپن و مالزی به عنوان عضو هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

برابر گزارش‌های منتشر شده OIE، در این انتخابات از بین پنج نامزد انتخابات هیأت رئیسه شامل چین، ژاپن، بنگلادش، مالزی و ایران؛ کشورمان در کنار ژاپن و مالزی با اکثریت آرا به عنوان ۳ عضو هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

سازمان بهداشت جهانی دام دارای پنج منطقه آمریکا- اروپا- آسیا و اقیانوسیه- آفریقا و خاورمیانه است. در اجلاس سال جاری OIE انتخابات هیأت رئیسه مناطق انجام شد.

ایران برای نخستین بار است که به اتفاق آرا به عضویت هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه درآمده است.

منطقه آسیا و اقیانوسیه یکی از مناطق مهم OIE است که دارای ۳۲ کشور است؛ کشورهای مهم عضو این منطقه شامل چین، ژاپن، هند، کره، مالزی، اندونزی بنگلادش، تایلند و ایران هستند.

در انتخابات امسال تمام کشورهای عضو حضور یافته‌اند. حضور فعال کشورمان در دو سال گذشته در اجلاس OIE رهاوردهای قابل توجهی از جمله اجلاس منطقه‌ای OIE در شیراز برای بیماری تب برفکی، موافقت oie برای انجام ارزیابی دامپزشکی ایران (pvs) و عضویت ایران در گروه کاری منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته و انتخاب ایران به عنوان یکی از سه عضو هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه OIE در سال جاری را به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه