به گزارش ۸دی، سیدقاسم جاسمی اظهار کرد: آمریکایی ها پس از خروج از برجام ، تلاش بسیاری داشتند تا ایران را بار دیگر به میز مذاکره کشانده و از ما امتیاز بگیرند.

وی افزود: این در حالی است که ایران یک بار به آمریکایی ها و به طور کلی طرف های غربی اعتماد کرده بود و دیگر اعتماد مجدد به آنها، هیچ معنی نداشته و نمی توانستیم بار دیگر با آنها مذاکره ای انجام دهیم که نتیجه این مذاکره از پیش مشخص است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: آمریکایی ها، پس از تهدیدهای مکرر، اقدام به اعزام یک ناو هواپیمابر به منطقه خلیج فارس کرده و معتقدند که این اقدام آنها پیام روشنی برای ایران دارد.

جاسمی گفت: ما پیام اعزام ناو آمریکایی به منطقه را گرفته ایم. پیام این است که آنها فقط می خواهند ما را بترسانند و هدف دیگری ندارند. لذا اعزام این ناو به خلیج فارس، تاثیری در سیاست های ایران نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز زمانی است که اگر در برابر آمریکایی ها موضع ضعف داشته باشیم و از سر ضعف با آنها روبرو شویم، به طور قطع تهدیدهای خود را افزایش داده و دست از تهدید بر نمی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: اما اگر از موضع قدرت در برابر آنها ایستادگی کنیم، به طور قطع نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.