دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

گران‌شدن قیمت بنزین عواقب خطرناکی برای کشور دارد

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین عواقب بسیار خطرناکی برای کشور به‌دنبال دارد.

گران‌شدن قیمت بنزین عواقب خطرناکی برای کشور دارد

به گزارش ۸دی، ولی داداشی دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه هر گونه عملی جهت زیر فشار گذاشتن مردم در چنین برهه‌ای از زمان به منزله پیاده کردن سیاست‌های آمریکا در کشور است اظهار کرد: گران شدن قیمت بنزین منطقی نیست و بدون شک افزایش نرخ آن در کشور عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال دارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: هدف آمریکا و هم‌دستانش این است که به هر نحو ممکن مردم ایران را زیر فشار قرار دهند تا از طریق تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه و با فشارهای مادی و سیاسی بتوانند نارضایتی اجتماعی و زمینه ایجاد یک نافرمانی مدنی را در کشور ایجاد کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد:‌ مردم تا به امروز در برابر تمام سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی جانانه مقاومت کرده‌اند و مسئولان در مقابل مردم حرفی برای گفتن ندارند اما اینکه کسانی بخواهند با سیاست‌های آمریکا همراه شوند و نقشه‌های آن را پیاده کنند این حرف دیگری است.

داداشی خاطرنشان کرد: یقیناً در صورت اقدام برخی‌ها جهت پیاده کردن نقشه‌های آمریکا در کشور، بنده به عنوان نماینده مردم در برابر چنین سیاستی با صلابت تمام خواهم ایستاد هر چند که تعداد نمایندگانی که در این مسیر حرکت می‌کنند در مجلس کم است اما باید بدانند که ما در برابر آنان کوتاه نمی‌آییم.

وی ابراز داشت: در اواخر سال گذشته زمانی که بودجه سنواتی در مجلس در حال بررسی بود بنده در رسانه‌ها و در خود صحن مجلس اعلام کردم که دولت یارانه و سوبسید بنزین را از ردیف‌های اعتباری لایحه حذف کرده است اما با وجود تمام فریادهایی که زدم مجلس به راحتی از کنار این مسئله عبور کرد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: بنده از تریبون‌های مختلف بارها گفتم و تکرار کردم که دولت در قضیه حذف یارانه و سوبسید بنزین کاری کرده که عملاً دست مجلس را در آینده بسته است به این معنی که هر زمان که بخواهد و اراده کند می‌تواند به صورت کاملاً قانونی قیمت بنزین را تغییر دهد.

نماینده مردم آستارا در مجلس بیان دا‌شت:‌ دولت در تمام این سال‌ها منابع لازم برای پرداخت سوبسید و یارانه به بنزین را در لایحه بودجه سنواتی می‌آورد و اعتبارات آن را مشخص می‌کرد اما امسال دولت منابع یارانه‌ای برای بنزین لیتری هزار تومانی را ندید و مجلس نیز در برابر این اقدام دولت واکنشی انجام نداد.

داداشی خاطرنشان کرد: دولت در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس هیچ صحبتی از نرخ‌گذاری بنزین نکرد اما در مقابل آمد‌ و منابع یارانه‌ای آن را از بودجه سنواتی حذف کرد و با وجود اینکه ما بارها این مطلب را در رسانه‌ها و در مجلس شفاف‌سازی کرده بودیم نهایتاً لایحه بودجه تصویب و جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده در حال حاضر دولت اگر بخواهد تغییری در قیمت بنزین ایجاد کند می‌تواند با استناد به مصوبه قانونی و با تأییدی که از صحن علنی مجلس در جریان تصویب لایحه بودجه سال ۹۸ در اختیار آن قرار گرفته شده است این کار را در کشور عملیاتی کند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ابراز داشت: دولت به هر حیله و ترفندی که بود توانست با یک نقشه حساب شده و با پنهان‌کاری در ازای حذف ردیف یارانه‌ای برای بنزین موضوع افزایش قیمت آن در سال ۹۸ را بدون اینکه در موردش حرفی در لایجه بودجه سنواتی به میان بیاورد قانونی و عملیاتی کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس اظهار داشت:‌ به عقیده بنده تصمیم برای گران شدن قیمت بنزین عواقب سوء و خطرناکی را در جامعه به بار می‌آورد البته این را هم بگویم به عنوان نماینده مردم در خانه ملت با تمام توانم در برابر سیاست‌های آمریکایی می‌ایستم زیرا مردم بیشتر از این طاقت فشارهای اقتصادی را ندارند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه