مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

رسانه و هنر پیش بینی کننده آسیب های اجتماعی در جامعه است

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، رسانه و هنر را پیش بینی کننده آسیب های اجتماعی در هر جامعه ای دانست و تاکید کرد: هنرمندان آسیب هایی را که ممکن است در آینده ایجاد شود پیش بینی، شناسایی و برجسته و به کمک رسانه ها منعکس می کنند.

رسانه و هنر پیش بینی کننده آسیب های اجتماعی در جامعه است

به گزارش ۸دی، فیروز فاضلی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره آسیب های اجتماعی در رسانه ها و کاریکاتور آسیب های اجتماعی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته زبان را به دو بخش زبان ارتباطی و زبان ادبی تقسیم می کردند، اما امروزه رسانه ها پذیرفته اند که باید از زبان هنر استفاده کنند و هنرمندان نیز می دانند باید از رسانه ها بهره بگیرند.

وی هنر را یک رسانه رسا دانست و افزود: همانگونه که رسانه ها مطالب را برجسته می کنند، هنر نیز به معنی برجسته کردن مفاهیم است. در واقع اگر رسانه ها نباشند اقدامات برجسته نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد: براساس فراخوان آثار منتشر شده در بازه زمانی اول فروردین لغایت ۲۵ بهمن ۹۷ و پس از تمدید یک هفته‌ ای در نهایت ۱۲۲ اثر در رشته‌های «گزارش»، «سرمقاله و مقاله»، «خبر» و «عکس» جمع آوری شد و توسط دو نفر از صاحب نظران رسانه مورد داوری قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به حضور ۱۶ نشریه، هشت پایگاه خبری و پنج خبرگزاری در جشنواره مذکور، متذکر شد: در بخش جشنواره آسیب های اجتماعی در رسانه ها در مجموع ۴۶ گزارش، ۵۰ سرمقاله و مقاله، ۲۳ خبر و سه عکس و در بخش کاریکاتور آسیب های اجتماعی بیش از ۸۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. ۳۰ کاریکاتور منتخب طی نمایشگاهی که از ۲ لغایت ۵ اردیبهشت برگزار شد، به نمایش درآمد و امروز اختتامیه این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه ما منفک از اجتماع نیستیم و هر آسیب وارده به جامعه قطعا بر زندگی ما اثر می گذارد، خاطرنشان کرد: اگر خودمان را درگیر مسائل و آسیب های اجتماعی ندانیم اشتباه است و لذا به عنوان یک وظیفه اجتماعی باید پیگیر آن باشیم.

فاضلی رسانه ها را هوش حساس شده جامعه دانست و یادآور شد: ما مصون از آسیب های اجتماعی نیستیم و لذا در برخورد با آسیب های اجتماعی باید کار فرهنگی صورت بگیرد.

وی رسانه و هنر را پیش بینی کننده آسیب های اجتماعی در هر جامعه ای دانست و تاکید کرد: هنرمندان آسیب هایی را که ممکن است در آینده ایجاد شود پیش بینی، شناسایی و برجسته و به کمک رسانه ها منعکس می کنند. خوشبختانه امروز همه عرصه های هنری ما به مقوله آسیب های اجتماعی می پردازند.

 

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه