مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان؛

اولین نگارخانه مد و لباس در گیلان افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از افتتاح دفتر نخستین نگارخانه مد و لباس استان گیلان در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا خبر داد و گفت: این دفتر وظیفه برنامه‌ریزی و راهبری در حوزه مد و‌ لباس را بر عهده دارد.

اولین نگارخانه مد و لباس در گیلان افتتاح می‌شود

به گزارش ۸دی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز در بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه تخصصی ایران ویژند ضمن عرض خسته نباشید به همه فعالان و انجمن حوزه مد و لباس اظهار کرد: امروز توفیقی شد تا به همراه دبیر کارگروه مد و لباس کشور، مدیرکل امور استانهای وزارت ارشاد و مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و‌ جمعی از مدیران کل ارشاد استان‌ها از این غرفه بازدید کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به ظرفیت بالای مد و لباس و تولیدات در این زمینه نیازمند است زیرا جامعه در رابطه با انتخاب و استفاده از پوشش‌های مناسب و وزین دچار نوعی عطش است و خانواده‌ها به دنبال پوشش‌هایی هستند که حامل یک پیام و بیان کننده بخشی از فرهنگ های ایران زمین باشد. وزارت ارشاد اسلامی در این حوزه یعنی مد و لباس ورود کرده و باورمان این است استان گیلان به واسطه تنوع پوشش‌ها، تنوع اقوام و به واسطه خوش پوشی و اولویت‌دار بودن پوشش برای مردم، می‌تواند در حوزه مد و لباس نقش‌آفرینی خوبی در قالب کارگروه و‌ انجمن مد و لباس داشته باشد.

رضا ثقتی بیان کرد: به زودی و بعد از طی شدن مراحل اداری اعضای منتخب کارگروه مد و لباس، دفتر اولین نگارخانه مد و لباس استان گیلان را در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا افتتاح خواهیم کرد. این دفتر وظیفه برنامه‌ریزی و راهبری در حوزه مد و‌ لباس را بر عهده دارد و در عین حال پاتوقی برای فعالان حوزه مد و لباس، پیوندی میان چرخه حوزه مد و لباس یعنی طراحان، تولیدکنندگان پارچه و لباس و جذب سرمایه‌گذار و انتخاب بازار فروش و‌ هدف باشد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از اقداماتی که اداره کل ارشاد اسلامی گیلان قرار است پس از فعال شدن انجمن مد و لباس انجام دهد این است که نخستین نگارخانه‌ مد و لباس گیلان با بهره‌گیری از همه پوشش‌های غنی و متنوع گیلان از آستارا تا رودسر راه‌اندازی می‌شود تا فضایی نیز برای عرضه این سرمایه‌های استان فراهم گردد. برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها نیز از دیگر مواردی است که در نگارخانه مد و لباس استان گیلان پیگیری می‌شود و امیدواریم بتوانیم رسالت مهم خود در حوزه مد و لباس را به خوبی به پیش ببریم زیرا خانواده‌ها برای انتخاب پوشش‌های خوب و‌ آراسته و در چهارچوب عفاف و حجاب برای فرزندانشان دغدغه دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه