نماینده مردم بندرانزلی در مجلس:

وعده‌های مربوط به احیای تالاب انزلی محقق نشد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وعده‌های مربوط به احیای تالاب انزلی محقق نشد، گفت: در انزلی بالغ‌بر ۲۰ هزار هکتار تالاب خدادادی وجود دارد اما به‌صورت ناجوانمردانه‌ای با آن برخورد می‌شود.

وعده‌های مربوط به احیای تالاب انزلی محقق نشد

به گزارش ۸دی حسن خسته بند با اشاره به روند احیای تالاب بین‌المللی انزلی اظهار کرد: متأسفانه روند اجرای احیای تالاب بسیار کند است و با قولی که رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست دادند انتظار داشتیم اقدامی صورت گیرد اما متأسفانه اقدامی انجام نگرفت.

وی با اشاره به اینکه روند پیشنهادی برای احیای تالاب استفاده از شیوه نانو بود، گفت: پس‌ازاینکه این شیوه را از ستاد نانوی کشور استعلام کردیم هیچ نوع تأییدیه نگرفتیم و با مباحثی که کارشناسان زی ربط داشتند درصدد هستیم تا پیش از امتحان این شیوه در مکانی دیگر و حصول نتیجه مثبت اجازه احیای تالاب با این روش را ندهیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از شیوه نانو تنها می‌تواند لجن‌های تالاب را از بین ببرد، افزود: مشکلات تالاب تنها به وجود لجن‌زار محدود نمی‌شود بلکه وجود بالای ۹۰ درصد مصالح معدنی و ساختمانی در تالاب مسئله مهمی است که جمع‌آوری آن به آبخیزداری مربوط می‌شود.

خسته بند با اذعان به اینکه وعده‌های مربوط به احیای تالاب انزلی محقق نشده است، بیان کرد: قول داده بودند که با اختصاص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف مدت سه سال تالاب را احیا کنند اما مطمئناً این اقدام به زمان بیشتری احتیاج دارد.

وی با اشاره به تأثیر اقتصادی تالاب انزلی بر معیشت مردم روستاهای حاشیه تالاب گفت: مردم حاشیه تالاب سال‌هاست که با تالاب عجین هستند و با شکار در آب‌بندآن‌ها و صیادی اقتصاد خود را تأمین می‌کنند بنابراین محیط‌زیست باید در کنار این افراد باشد و به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه کند چراکه این افراد بهترین نگهداران و رصد کنندگان تالاب هستند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اذعان به کاستی‌های موجود در  بخش فرهنگ‌سازی و آموزش پاکیزه نگه‌داشتن محیط‌زیست تصریح کرد: در حفظ تالاب انزلی باید آموزش و فرهنگ‌سازی را جدی بگیریم، در انزلی بالغ‌بر ۲۰ هزار هکتار تالاب خدادادی وجود دارد اما به‌صورت ناجوانمردانه‌ای با آن برخورد می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه