تمدید فصل صید ماهیان استخوانی

فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان تا ۲۲ فروردین تمدید شد.

تمدید فصل صید ماهیان استخوانی

به گزارش ۸دی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان امروز گفت : براساس پیشنهاد کمیته مدیریت شیلات گیلان و موافقت سازمان شیلات ایران برای حمایت از صیادان فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در گیلان تا ساعت ۲۳ روز پنج شنبه ۲۲ فروردین تمدید شد.
اکبرایلدرم افزود : پیش از این فصل صید ماهی از دریای خزر ۱۵ فروردین اعلام شده بود
وی گفت : صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تا امروز ۲ هزار و ۱۰۰ تن ماهی استخوانی به ارزش ۸۳۷ میلیارد ریال صید کردند که در مقایسه با پارسال ۱۱درصد بیشتر است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان افزود : هزار و ۱۶۸ تن معادل ۵۵ درصد این مقدار صید ماهی سفید ، ۸۸۲ تن معادل۳۳ درصد کفال و ۵۰ تن معادل ۲ درصد سایر گونه است.
۴ هزارصیاد گیلانی عضوء ۵۱ تعاونی صید پره در ۳۵۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در گیلان از آستارا تا چابکسر ماهیان استخوانی را صید می کنند.
فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر همه ساله از اواسط مهرآغاز می شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه می یابد ، اما امسال شیلات ایران به دلیل سرمای زود رس هوا و برای حمایت از صیادان زمان آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر را از ۲۰ مهربه ۱۵ مهرتغییر داد.
ذخایر ماهیان استخوانی در چند دهه گذشته به دلیل صید قاچاق و بی رویه، آلودگی دریا و رودخانه ها و کاهش زاد آوری طبیعی ناشی از تخریب زیستگاه ها بر اثر برداشت بی رویه شن و ماسه در رودخانه ها به شدت کاهش یافته است.
تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان دررود خانه های منتهی به دریای خزر مهم ترین راهکار شیلات گیلان برای حفظ این گونه ماهیان است.

منبع: صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه