کارشناس اقتصادی در گفتگو با 8دی:

«رونق تولید» باید به عنوان محور و مرکز ثقل اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد

کارشناس اقتصادی، گفت: «رونق تولید» باید به عنوان محور و مرکز ثقل اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد و مثل شعارهای دیگر کم توجهی نشود.

«رونق تولید» باید به عنوان محور و مرکز ثقل اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد

غلامرضا خانکشی پور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با راهکارهای تحقق عنوان سال ۹۸، اظهار کرد: از ابتدا در ذهنم بود که مقام معظم رهبری در بیان شعار سال از حوزه تولید خارج نمی شوند و افکار عمومی و برنامه های دولت را به سمت تواید سوق می دهند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مجموعه عوامل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را دربرمی گیرد، گفت: مرکز ثقل موفقیت یک اقتصاد رونق تولید است که مقام معظم رهبری به جنیه های مختلف آن اشاره کردند و فرمودند که اگر تولید رونق پیدا کند مشکل اشتغال و درآمد حل می شود و اگر این موارد رعایت شود ما از این مشکلات رهایی پیدا می کنیم.

کارشناس اقتصادی تأکید کرد: حتی مقام معظم رهبری به تورم هم اشاره ای داشتند و تأکید فرمودند اگر تولید بخواهد رونق پیدا کند نقدینگی هم به کمک آن می رود و باعث کاهش تورم و اصلاح روند نا به سامان رشد تورم می شود واز رکود عبور می کنیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان دانش آموختگان اقتصاد در این حوزه خودمان را موظف می کنیم در طی سال جاری این موارد را تفکیک کنیم و بگوییم چگونه تولید می تواند به اشتغال کمک کند و منجر به کاهش تورم و رونق اقتصاد شود.

 

** برای رونق اقتصاد باید بین تولیدکننده و مصرف کننده داخلی رابطه ایجاد شود

خانکشی پور با اشاره به برنامه هایی برای رونق تولید، گفت: همه کسانی که در این رابطه متخصص هستند باید در این رابطه کمک کنند.

وی ادامه داد:  «رونق تولید» باید به عنوان محور و مرکز ثقل اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد و مثل شعارهای دیگر کم توجهی نشود.

خانکشی پور با بیان اینکه باید مهمترین معضل در موانع تولید در استان در حوزه فرهنگ مبتنی بر پیشرفت و اقتصاد سالم و رشد تولید در جامعه شناسایی و تبیین شود، تصریح کرد: چندین سال است که این سوال را در ذهن دارم که اگر ما خواهان توسعه رونق تولید هستیم باید برای رونق اقتصاد بین تولید و مصرف رابطه ایجاد شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: باید مصرف کنندگان درآمد خود را برای استفاده از تولید داخلی هزینه کنند در این صورت تولید رونق پیدا می کند و تولید توانایی جبران پیدا می کند.

خانکشی پور گفت:  اگر این درآمدها بر روی کالاهای داخلی هزینه نشود تولید کنندگان با مشکل مواجه می شوند.

 

** بیش از هفت برابر میانگین کشور آب در استان وجود دارد

وی ادامه داد: ما تأکید بر روی گردشکری داریم ولی زیر ساخت های آن فراهم نیست و گردشگری سلامت داریم ولی آموزش های لازم را نداده ایم در کشاورزی قابلیت زیادی داریم ولی کشاورز با مشکل مواجه است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بیش از هفت برابر میانگین کشور آب در استان داریم، اظهار کرد: برنامه ای برای مهار آب نداریم و برنامه های ابتر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه