در گفتگو با 8دی مطرح شد

برگزاری مراسم اعتکاف با حضور ۵۰۰۰ معتکف در مساجد گیلان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ۵ هزار نفر در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده است، گفت: ۹۰ مسجد در سطح استان پذیرای معتکفین است.

برگزاری مراسم اعتکاف با حضور ۵۰۰۰ معتکف در مساجد گیلان

حجت الاسلام حسین گلمیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب تحت عنوان ایام البیض نام گذاری شده است که با میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمومنین(ع) آغاز می شود و ایام خاصی بای اعتکاف در مساجد است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: امسال این ایام از اذان صبح روز چهارشنبه ۲۹اسفند آغاز می شود و تا اذان مغرب روز جمعه دوم فروردین ۹۸ به مدت سه روز ادامه دارد که معتکفین ما با اقتدای به اهل بیت(ع) و در رأس این بزرگواران امام علی (ع) به عبادت، بندگی، دعا و روزه گرفتن و تدبر در قرآن مشغول می شوند.

گلمیرزاده با تأکید بر تفکر و اندیشه ورزی در اعتکاف، گفت: معتکفان چند روزی در مکان ویژه و خاص خانه خدا به عبادت مشغول می شوند که امسال مصادف با سال جدید است.

وی تصریح کرد: سعادتی برای انسان است که بتوانداز این فرصت استفاده کند و خودش را به مولا و مقتدایش امیرالمومنین (ع) نزدیک کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: قطعا ما امروز به سبک زندگی اهل بیت (ع) و سبک زندگی قرآنی بسیار محتاجیم و می توانیم از چنین مراسمی بیشترین بهره را ببریم.

گلمیرزاده با بیان اینکه ۵هزار نفر در مراسم اعتکاف در گیلان ثبت نام کرده اند، گفت: ۹۰ مسجد در سطح استان پذیرای معتکفین است و ۵۵ درصد این معتکفین را بانوان و ۷۰ درصد آنان از جوانان هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: مراسم اعتکاف در ۱۸مسجد شهرستان رشت برگزار می شود و بقیه در شهرستانها و روستاهای بزرگ استان برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه