دبیر کمیسیون بهداشت مجلس: شیوه توزیع پزشکان متخصص در کشور مناسب نیست

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بازبینی در نحوه توزیع پزشکان متخصص در کشور ضروری است.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس: شیوه توزیع پزشکان متخصص در کشور مناسب نیست

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان در حال حاضر بر اساس نیاز هر استان و شهرستان تجهیزات، منابع مالی و پزشکان متخصص را توزیع می‌کند در حالی‌که برای بهبود کیفیت ارائه خدمات به مردم، این شیوه باید مورد بازبینی قرار گیرد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وجود نیروهای ماهر و امکانات کافی را از مؤلفه‌های اساسی ارائه خدمات کیفی به بیماران دانست و عنوان کرد: به عقیده بنده وزارت بهداشت و درمان به‌جای تخصیص امکانات بر مبنای هر شهرستان باید این ملزومات را بر اساس بیمارستان‌ها توزیع کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه در صورت تجمیع امکانات در بیمارستان‌ها خدمات بهتری به بیماران و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی از این راه می‌توانند سطح ارائه خدمات درمانی را به نحو مطلوبی ارتقاء دهند.

جمالی اهمیت وجود بیمارستان‌های متمرکز در هر کدام از شهرستان‌ها را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در بسیاری از نقاط پراکندگی تعداد بیمارستان‌ها بسیار زیاد است به همین علت با ازدحام مراجعه‌کنندگان امکانات کامل اعم از تجهیزات پزشکی و کادر درمانی به میزان نیاز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجموعه بهداشت و درمان کشور امسال شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌‌اند اظهار داشت: تنگناهای مالی و وجود مشکلات و چالش‌هایی در حوزه کمبود منابع اعتباری برای پیشبرد طرح تحول سلامت از جمله مشکلات وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

توزیع پزشکان متخصص از وجود سه بیمارستان در حوزه انتخابیه خود سخن گفت و در تشریح سطح امکانات این مراکز درمانی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی،‌ پزشک،‌ تجهیزات و منابع مالی،‌ کم و بیش در این بیمارستان‌ها وجود دارد اما در سطح کامل و استاندارد نیست.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دریافتی نیروی انسانی،‌ امکانات و اعتبارات بیمارستان‌های شهرستان رودبار را در مقایسه با مراکز درمانی سایر شهرستان‌های استان گیلان مجموعاً قابل قبول خواند و گفت: مشکل ما این است که این امکانات در سطح سه بیمارستان تقسیم می‌شود.

جمالی از نصب تجهیزاتی نظیر دستگاه سی‌تی‌اسکن، اکو‌ و امکاناتی از این دست در بیمارستان‌های منجیل و رستم‌آباد خبر داد و ابراز داشت: وضعیت سطح ارائه خدمات در بیمارستان‌های شهرستان رودبار در مقایسه با گذشته بهتر شده است اما این مراکز تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله دارند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه