سرپرست اداره بندر و دریانوردی آستارا خبر داد

تخلیه و بارگیری ۱۹۲ فروند کشتی باری در بندر آستارا

سرپرست اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا از تخلیه و بارگیری ۱۶۸ هزار تن کالای غیرنفتی توسط ۱۹۲ فروند کشتی باری در بندر چندمنظوره این شهرستان خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۱۹۲ فروند کشتی باری در بندر آستارا

به گزارش هشت دی،کیانوش امیری در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طی ۱۱ ماه گذشته، ۱۶۸ هزار تن کالای غیرنفتی توسط ۱۹۲ فروند کشتی باری در بندر چندمنظوره شهرستان آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه از مقدار کالای مذکور، ۱۱۲ هزار تن کالا انواع کالا به بخش صادرات، ۵۴ هزار و ۹۹۴ تن کالا به بخش واردات و یک‌هزار و ۲۴۴ تن کالا به بخش ترانزیت تعلق دارد گفت: در بخش صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۸ درصد افزایش مواجه بودیم.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا تعداد کشتی‌های بارگیری‌شده از بندر چندمنظوره شهرستان آستارا را ۹۶ فروند و تعداد کشتی‌های پهلوگرفته را ۹۶ فروند دانست و گفت: این مقدار کشتی بارگیری‌شده و پهلوگرفته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

امیری انواع چوب، تخته ام.دی.اف، سیمان، گچ، شمش آهن، سنگ گرانیت، غلات، کنجاله، پنبه دانه، کربنات کلسیم، کاشی و سرامیک را از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی دانست که طی ۱۱ ماهه گذشته در بندر چندمنظوره شهرستان آستارا تخلیه و بارگیری شده‌اند.

بندر چندمنظوره شهرستان آستارا به مساحت ۶۰ هکتار در شمالی‌ترین نقطه از کشور در مجاورت دریای خزر نزدیک‌ترین بندر به کشورهای cis و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بوده و یکی از بنادر پویای کشور در بعد گمرکی، اقتصادی، تجاری و گردشگری محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه