علوی: گزینه های بومی بسیاری دعوت شدند اما نمی پذیرفتند

رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه ما از هر شهردار جوانی استقبال می کنیم اما باید شرایط آئین نامه جدید هماهنگ می شد، افزود: گزینه های بومی بسیاری دعوت شدند اما نمی پذیرفتند چون در جایگاه دیگری در حال خدمت به مردم بودند.

علوی: گزینه های بومی بسیاری دعوت شدند اما نمی پذیرفتند

به گزارش خبرنگار هشت دی، صبح امروز هشتادویکمین جلسه شورای شهر با دستور کار رای گیری انتخاب شهردار رشت آغاز شد.

امیر حسین علوی، رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه انتخاب شهردار موضوعی است که با انتظار زیاد طول کشید اظهار کرد: در این روزها همه افراد پیگیر دغدغه های شهر بودند تا در نبود شهردار کار به طور معمول پیش رود.

وی با اشاره به استفاده از مشورت بزرگان و دلسوزان این شهر جهت بهترین انتخاب برای رشت گفت: قصد داریم با اتفاق نظر هر ۱۱عضو شورا بهترین انتخاب امروز موفق شود.

رمضانپور با تاکید بر لزوم وحدت در غلبه بر مشکلات افزود: در ۷ماه گذشته شاهد سختی های بسیار بودیم که پس از آن ها توانستیم به وحدت برسیم که امیدواریم این مهم زمینه ساز تحول در شهر رشت باشد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز آحاد مردم به این نتیجه رسیدند پدر این شهر، شهردار است و باید مدیریت شهری تقویت شود.

رمضانپور با بیان اینکه ما بر روی منطق و قانونی شهردار انتخاب کردیم اما انتخاب نهایی با وزارت کشور است افزود: همه بر صلاحیت حجت جذب و توانمندی های حامد عبداللهی اتفاق نظر داریم.

وی با تاکید بر انتخاب شهردار با ۱۱ رای تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهرداری عذر خواهی میکنم و امیدوارم خداوند کمک کند تا شهردار امروز انتخاب شود و از توانمندی های او استفاده کنیم.

حامد عبدللهی با بیان اینکه هیچ چیز بهتر از اتحاد نیست گفت: یکی از دلایل اصلی که وزارت کشور تایید نهایی را به حجت جذب نداد آئین نامه جدید بود و با توجه به اینکه ما تایید نهایی را گرفته و پیشنویس حکم او امضا شده بود ولی امضای نهایی انجام نشد.

وی خطاب به علوی تصریح کرد: به عنوان رئیس شورا مسئولیت این را میپذیرید دو فردی که قرار است با اتفاق آرا انتخاب شود تایید میشوند؟ نه ما و نه مردم دیگر توان این را نداریم که بار دگر تکرار روزها را داشته باشیم، امروز این تایید را من از شما میخواهم.

علوی در ادامه گفت: فرد جدیدی پذیرفته نشده و رزومه ها اخذ شده شده است در مورد رضا ساغری و علی قلیزاده همه اینها بر اساس چیزی که در دسترس ما بود و بر اساس موجودیت نامه ها تطبیق داده شده است.

 در ادامه رای گیری شورا انجام شد و «حسین علیقلی زاده» با ۱۱ رأی از ۱۱ عضو شورا به عنوان منتخب شورای شهر رشت برای سمت شهرداری این شهر انتخاب شد.

“حسین علیقلی زاده” در کارنامه مدیریتی اش چند شهرداری را تجربه کرده است و پیش از این هم در صحن شورا برای ارائه برنامه هایش حاضر شده است.

وی پیش از این شهردار شهر نور، شهردار جویبار، شهردار خرم‌آباد، شهردار منطقه ۱۹ تهران، مدیرکل دفتر هماهنگی سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهردار همدان، معاونت امور مناطق شهرداری تهران و شهرداری گلستان را در کارنامه خود دارد.

** علوی: گزینه های بومی بسیاری دعوت شدند اما نمی پذیرفتند

امیر حسین علوی رییس شورای شهر رشت بعد از این انتخاب گفت: از مردم به واسطه انتظارشان از طرف شورا عذر خواهی می کنم و اکنون با کار دوچندان این نقص چند ماهه جبران می شود و با سرعت بالا شاهد حرکت و تحول شهر رشت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما از هر شهردار جوانی استقبال می کنیم اما باید شرایط آئین نامه جدید هماهنگ می شد، افزود: گزینه های بومی بسیاری دعوت شدند اما نمی پذیرفتند چون در جایگاه دیگری در حال خدمت به مردم بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رشتی نگران
سلام خسته نباشید شورای شهر به اصطلاح کلانشهر رشت امیدواریم سفارش ها ودخالت های نابجای اعضای شورا (البته نظارت رانمی گوییم) و.....بتوانند دراین دوره ی باقیمانده ازعمر شورا ( که احتمالا رکود دار درانتخاب انواع شهردار راشاهد بودیم)، با کمک شهردار جدید،به وضعیت ظاهری و اداری این شهر جنگ زده وپاره پاره رابه سرانجامی نیکو برسانند.
در حاشیه