معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان؛ قطب پیوند کلیه و کبد در ایران/ صدور مجوز ایجاد مگاهاسپیتال در رشت/ افزایش سن امید به زندگی در گیلان به ۷۴

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دهمین گزینه پیوند کبد سال گذشته انجام شده و فرد سالم و مشغول زندگی است.

گیلان؛ قطب پیوند کلیه و کبد در ایران/ صدور مجوز ایجاد مگاهاسپیتال در رشت/ افزایش سن امید به زندگی در گیلان به ۷۴

به گزارش خبرنگار هشت دی، علی داوودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ما در حوزه سلامت اوایل انقلاب با پزشکان خارجی روبه رو بودیم اظهار کرد: اکنون بیش از ۶۰۰۰ نفر دانشجو در رشته دکترا پزشکی پزشکی عمومی دندانپزشکی و داروسازی داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های داروسازی و دندانپزشکی که از سال ۶۴ افتتاح شد باعث قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تیپ یک دانشگاه های کشور شد افزود: در حوزه بهداشت و توسعه خانه های بهداشت اکنون دارای ۶۰هزار خانه بهداشت در دورترین نقاط استان هستیم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیش از ۵۴۰ مرکز جامعه سلامت شهری و روستایی در حاشیه شهر ها خبر داد و بیان کرد: اکنون ۳۲ بیمارستان داریم که وقتی با اول انقلاب مقایسه می کنیم می بینیم بسیار پیشرفت کرده ایم زیرا اکنون دارای مجوز ایجاد مگاهاسپیتال یا بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در رشت هستیم و در چند سال آینده بیمارستان هزار تختخوابی خوبی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به توسعه فناوری های نوین و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت و نیز مرکز فناوری های پیشرفته در دانشگاه ها گفت: بیش از ۲۳ رشته تخصص و فوق تخصصی در دانشگاه علوم‌پزشکی برای تربیت نیروهای متخصص وجود دارد.

داوودی از افزایش شاخص امید به زندگی استان گیلان از ۵۲ سال به ۷۴ سال خبر داد و اذعان کرد: به یمن برکات جمهوری اسلامی کارهای خوبی در حال انجام است و ما امیدواریم این خدمات برای مردم مبارک باشد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ما قطب پیوند کلیه و کبد در شمال ایران هستیم ادامه داد: دهمین گزینه پیوند کبد سال گذشته انجام شده و فرد سالم است و در حال حاضر سیاست دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان در حال تلاش برای انجام پیوند مغز استخوان و پانکراس است.

وی در پایان افزود. طرح تحول سلامت نیز که هدیه رهبر انقلاب بود و در دولت تدبیر وامید به فعیلت رسید و این تمام خدماتی است که به مردم داده شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه