مدیرکل اوقاف گیلان در دیدار با نماینده مردم رودبار:

باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد بیشترین بهره را برد

مدیرکل اوقاف گیلان در دیدار با نماینده مردم رودبار در مجلس، گفت: باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشترین بهره را برد.

باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد بیشترین بهره را برد

به گزارش خبرنگار هشت دی، منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس روز گذشته( ۱۰ بهمن در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان خواستار توجه ویژه اوقاف گیلان به مساجد رودبار شد و گفت: رودبار شهر ورود به استان گیلان بوده و همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.

 وی تاکید کرد: اداره اوقاف گیلان برای مساجد رودبار از طریق رایزنی با فرمانداری،  در سرفصل های عمرانی شهرستان اعتبار ویژه در نظر بگیرند.

جمالی با بیان اینکه مساجد باید سرفصل و محور همه فعالیت های فرهنگی در کشور باشند، گفت: اگر مساجد رودبار به ویژه آنهایی که در کنار جاده ها و مسیرهای اصلی قرار دارند نوسازی شوند، زمان ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا می کند.

وی به روحیه دینی مردم ایران اشاره کرد و گفت: این روحیه دینی سبب شده که مردم برای استراحت و زیارت به دامن مساجد و بقاع متبرکه پناه ببرند.

 نماینده مردم رودبار خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان رودبار تمهدیات خوبی برای پذیرایی از مسافران در ایام نوروز تدارک دیده اند.

 وی اذعان داشت: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می توان با تبلیغ این اماکن گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.

جمالی اظهار کرد: تکلیف شرعی داریم تا مساجد را که پایگاه اصلی انقلاب بوده اند رونق عمرانی و فرهنگی و دینی ببخشیم و با تدارک برنامه های جذاب دینی و فرهنگی مردم را به انس با مساجد دعوت کنیم.

نماینده مردم رودبار اعلام کرد: هر چه قدر انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با مساجد بیشتر شود به همان نسبت شاهد آسیبهای کمتری در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه خواهیم بود.

در ادامه مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار تاکید داشت: مساجد به عنوان کانون شکل گیری انقلاب اسلامی و حرکتهای مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم نقش تعیین کننده ای داشتند.

وی افزود: نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.

علیزاده با بیان اینکه مسجد در نگاه غربیان به عنوان مرکزی حرکت آفرین و هدایتگر جنبش های استکبار ستیزی است، گفت: مسجد دارای رویکرد ظلم ستیزی بوده و مکانی برای حمایت و پناهندگی ستمدیدگان و مستضعفان محسوب می شود.

وی تلاش برای کمک به ساخت و ساز مساجد را از دغدغه های اوقاف گیلان برشمرد و گفت: بسیاری از ساخت و سازها در حوزه مساجد و بقاع متبرکه با حمایت خیرین انجام می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: در سال گذشته مردم گیلان ۲۸ میلیارد تومان در قالب طرح مودت و با تامین مصالح ساختمانی و کمکهای جنسی با ساخت و ساز در بقاع متبرکه کمک کردند.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشترین بهره را برد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه