رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان خبر داد:

اعزام ۴۴ مربی حفظ قران گیلانی به دوره آموزشی قم

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان از اعزام ۴۴ مربی حفظ قرآن کریم به دوره آموزشی قم خبر داد.

اعزام ۴۴ مربی حفظ قران گیلانی به دوره آموزشی قم

به گزارش ۸دی، مهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان اعلام کرد: ۴۴ نفر از مربیان برجسته رشته حفظ قرآن کریم گیلان به دوره مربیگری حفظ موضوعی قرآن کریم که در قم برگزار می شود اعزام شدند.

 وی خاطرنشان ساخت: این افراد از بین ۶۴ متقاضی حضور در این دوره انتخاب شده اند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان افزود: طرح تربیت مربی حفظ ویژه حافظان پنج جز به بالا است و به صورت فشرده یک هفته‎ای در صبح و بعد از ظهر در مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم در مجتمع امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه برای انتخاب افراد یاد شده یک آزمون شفاهی و کتبی انجام شده است، گفت: آزمون شفاهی از محفوظات افراد حافظ حداقل پنج جز بوده و آزمون کتبی نیز از کتاب با “قرآن خوشبخت شوید” برگزار شده و کسانی که حد نصاب را کسب کردند به دوره آموزشی قم اعزام شدند.

 قربانیان گفت: این دوره آموزشی تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان اعلام کرد: گفت: پس از پایان دوره آزمو نهایی شرکت کنندگان مدرک اوقاف و امورخیریه به شرکت‌کنندگان داده می‎شود و در نهایت از برگزیدگان برای استفاده در برنامه‎های آموزشی اوقاف دعوت می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج هزار و۳۰۰  قرآن آموز گیلانی در رده‌های سنی مختلف در ۱۰۰ کلاس حفظ قرآن تحت آموزش‌های ۲۴۰ مربی که در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود، حفظ قرآن را فرامی‌گیرند.

قربانیان با بیان اینکه آزمون نهایی طرح ملی حفظ قرآن نیز در اسفندماه امسال برگزار می‌شود گفت: متقاضیان می‌توانند تا ۱۰ بهمن ماه جاری از طریق سایت جامع حفظ و قرائت به نشانی www .quranedu.ir در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه