مدیرکل ثبت احوال گیلان:

۸۲ درصد گیلانی ها برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه کارت ملی نمونه قدیم از سال آینده اعتبار ندارد، گفت: ۸۲ درصد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان ثبت نام کرده اند.

۸۲ درصد گیلانی ها برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند

به گزارش ۸دی، قاسم روحانی فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر گیلان چهارمین استان کشور در زمینه در خواست کارت هوشمند ملی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای زمستان سال ۹۱ تا کنون؛ یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از یک میلیون و ۲۳۱ هزار نفر جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی بالای ۱۵ سال در استان ، معادل ۸۲ درصد درخواست کارت هوشمند کرده اند.

به گفته روحانی فر؛ میانگین کشوری در این رابطه حدود ۷۵ درصد است.

وی گفت: برای انجام اقدامات مربوط به صدور کارت هوشمند ملی ، ۲۵ اداره ثبت احوال فعال هستند و ۵۰ دفتر پیشخوان دولت و ۲۷ دفتر پست کمک می کنند.

روحانی فر تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار کارت هوشمند دفاتر پست آماده تحویل است که مردم برای تحویل کارت هایشان به این دفاتر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بسترهای الکترونیکی در سازمان ثبت احوال فراهم شده، گفت: پیش بینی شده سازمان ثبت احوال در افق ۱۴۰۰ ؛ سازمانی کارآمد، نوآور، اثر بخش و خلاق ، تحول گرا و نتیجه گرا باشد و اکنون ما به این سمت حرکت کرده و در حال حاضر از لحاظ درخواست کارت هوشمند ملی استان چهارم هستیم.

سوم دی ماه مصادف با صدمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال و روز ملی ثبت احوال است.

اولین شناسنامه در ایران در سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ با نام فاطمه ایرانی صادر شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه