تغذیه مناسب فصل پاییز برای افراد مبتلا به آلرژی

کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: مصرف مواد غذایی در فصل پاییز باید از غذاهای خنک تابستان به سمت غذاهای گرم زمستان کشیده شود و از مصرف میوه‌های حساسیت‌زا مانند خربزه، انگور، کیوی پرهیز شود.

تغذیه مناسب فصل پاییز برای افراد مبتلا به آلرژی

به گزارش هشت دی،کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: مصرف مواد غذایی در فصل پاییز باید از غذاهای خنک تابستان به سمت غذاهای گرم زمستان کشیده شود و از مصرف میوه‌های حساسیت‌زا مانند خربزه، انگور، کیوی پرهیز شود.

 «عاطفه کهنسال» گفت: میوه‌های انرژی‌زا مثل موز، میوه‌های گرم‌تر مثل انبه، میوه‌های دارای ویتامین C مانند مرکبات و سیب و خشکبارهایی مانند خرما برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود.

پیشنهاد این کارشناس تغذیه برای افراد سرد مزاج، استفاده از دوغ و ماست همراه با نعناع و کاکوتی برای جلوگیری از درد مفاصل است.

او خاطرنشان کرد: مناسب است افراد سرد مزاج در این فصل از غذاهایی مانند دانه‌های حبوبات، کنجد، خرما و عسل بیشتر استفاده کنند.

کهنسال گفت: مصرف ترشی در فصل پاییز در افرادی که حساسیت دارند و مستعد سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند به تشدید علایم آن‌ها کمک می‌کند.

او استفاده از سبزی‌ها را بهترین راه مبارزه با آلرژی بیان کرد و ادامه داد: جعفری، کلم پیچ، کلم برکلی و موادی که شامل کورستین مانند سیر و پیاز هستند یکی از سلاح‌های مبارزه با آلرژی هستند و بهتر است از آن‌ها در بیشتر غذاها استفاده شود.

این کارشناس تغذیه با بیان این‌که کلم بروکلی می‌تواند سینوس‌ها را تا حدودی بهبود بخشد و از آلرژی بکاهد، توصیه کرد که روزانه مقداری از این ماده در حالت خام یا بخارپز استفاده شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه