رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان:

۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور سرگردان است

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ‌با تأکید بر اینکه دولت نقدینگی موجود در کشور را باید به‌سمت تولید هدایت کند گفت:‌ بیش از هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد.

۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور سرگردان است

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در حال حاضر بیش از هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در سطح کشور وجود دارد که دولت باید با اجرای سیاست‌های راهبردی آن را به‌سمت اقتصاد و چرخه تولید و صنعت هدایت کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان کرد:‌ وجود این حجم بسیار وسیع از نقدینگی در سطح کشور نه تنها آسیب‌های فراوانی را به اقتصاد ملی و تولید وارد می‌کند بلکه هر از چند گاهی زمینه‌ساز ایجاد پدیده‌هایی نظیر شکل‌گیری حباب‌های قیمتی در بازار سکه،‌ طلا،‌ ارز و یا خودرو می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:‌ بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت را به علت بروز نابه‌سامانی‌های شدید در بازار سکه،‌ ارز و خودرو امضاء کرده‌اند و به شدت نیز به‌دنبال تحقق نتیجه آن در جلسه آینده مجلس هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز داشت:‌ بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون در کشور به‌وجود آمده و سنگینی آن بر روی دوش اقشار مختلف مردم وارد شده به علت تحریم‌های آمریکایی‌ها نیست بلکه به علت ضعف در مدیریت و بی‌برنامگی مدیران و وزرای اقتصادی دولت ایجاد شده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور در دوران گذشته تحریم‌هایی به مراتب شدیدتر را پشت‌سر گذاشته است افزود:‌ در زمانی که هم‌صدا با آمریکایی‌ها نهادهای بین‌المللی نظیر سازمان ملل،‌ شورای امنیت و اتحادیه اروپایی نیز کشورمان را تحت فشار قرار دادند با مدیریتی منسجم از تحریم‌ها عبور کردیم.

وی حضور رئیس جمهور در مجلس و پاسخ به سئوالات نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ رئیس جمهور در این جلسه چهار اخطار جدی از مجلس گرفت و اگر رأی مثبت بسیار شکننده نمایندگان به یکی از محورهای سئوالات نبود تعداد این اخطارها افزایش نیز پیدا می‌کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور پیام مورد نظر مجلس را دریافت کرده است بیان داشت:‌ امیدواریم مجموعه دولت و در رأس آن شخص رئیس جمهور از این پس برنامه جامعی برای حل مشکلات اقتصادی کشور ارائه داده و برای حل مشکل معیشت مردم فکری کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید را خواستار شد و اظهار داشت:‌ حل تلاطم‌های موجود در بازار سکه،‌ طلا و ارز و یا سوق دادن نقدینگی به‌سمت چرخه اقتصاد همگی به‌همت مجموعه دولت و به نوع مدیریت آن‌ها باز می‌گردد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه