کارشناس مذهبی در گفتگو با 8دی:

خواهش های نفسانی اسماعیل های ما هستند/ اگر امروز این نفسانیت نبود این وضع اقتصادی کشور نبود

کارشناس مذهبی، گفت: هوای نفس ما اسماعیل های ما است، چقدر اینها را ذبح کردیم و پا روی دلمان گذاشتیم و چقدر اجازه ندادیم نفسانیت در ما قالب بشود؟!

خواهش های نفسانی اسماعیل های ما هستند/ اگر امروز این نفسانیت نبود این وضع اقتصادی کشور نبود

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با تبریک عید قربان، اظهار کرد: مفهوم عید قربان فقط ذبح یک گوسفند نیست.

وی افزود: به فرمان الهی پدر از پسر گذشت، این یک آزمون سنگین است که انسان بتواند این مسیر را برای خودش همیشه ترسیم کند و آن عاطفه سنگین پدر به پسرش در سن حدودا ۱۰سال به امر الهی کنار برود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ما چقدر اسماعیل های خودمان را ذبح کردیم، گفت: هوای نفس ما اسماعیل های ما است، چقدر اینها را ذبح کردیم و پا روی دلمان گذاشتیم و چقدر اجازه ندادیم نفسانیت در ما قالب بشود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فومن با اشاره به اینکه اگر امروز این نفسانیت نبود این وضع اقتصادی کشور نبود، تصریح کرد: طرف احتکار می کند تا یک مقدار بیشتر داشته باشد و بیشتر و بهتر زندگی کند و امکانات دنیایی برای خودش بردارد بعد هم در یک کفن ۲۰هزار تومانی بگذارندش!

وی ادامه داد: اینقدر آدم بدبخت باشد که برای اینکه کسان دیگر را زمین بزند برای خودش چند قرانی سرمایه بیشتر به دست بیاورد، به طور مثال دارو را احتکار کند و برایش جان بیماران در خطر مرگ مهم نباشد.

کارشناس مذهبی افزود: عده ای امروز برایشان مدیریت کشور مهم نیست و اهمیتی نمی دهند که مردم در چه وضعیت اقتصادی قرار دارند به جای اینکه مراقبت کنند و نظارت جدی و دقیق و واقعی داشته باشند به این چیزها اهمیت نمی دهند.

حسینی ادامه داد: باید نفسانیت را از بُعد اجتماعی و فردی در خودمان ذبح کنیم و از بین ببریم تا به آن کمالات و مراتب الهی و حقایقی برسیم که خداوند انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه انسان اشرف مخلوقات و این احسن الخالقین و خلیفه عالم هستی و خلیفه الله است، اظهار کرد: انسان که با نفسانیت به خلیفه اللهی و احسن الخالقین نمی رسد! ان شاالله خداوند دست همه ما را بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مفاهیم عمیقی در دعای عرفه نهفته است که خداوند متعال از زبان مبارک وجود عزیز و بسیار با عظمت آقا و مولایمان امام حسین(ع) جاری کرده است، گفت: امام حسین (ع) در این دعا با مضامین و مفاهیم بسیار عمیق که جهات مختلف فردی واجتماعی را برای ما رقم زده است شیوه ارتباط با خدا و دعا را به ما یاد داده است و جهت گیری های فکری، معنوی، مادی، اجتماعی و سیاسی ما را مشخص کرده است.

حسینی با پرداختن با مضامین نهفته در دعای عرفه، بر عمق بالای این مضامین درونی دعای عرفه تأکید کرد و افزود: خداوند این مفاهیم را عمق داده است تا راه را بشناسیم و از مسیر منحرف نشویم، لذا دعای عرفه را باید با یک توجه و دقتی مطالعه کرد.

وی با بیان اینکه مفاهیم درونی دعای عرفه یک کارخانه انسان سازی است، تصریح کرد: انسان با این شناخت با این بصیرت به قله های متعالی که خداوند متعال برای انسان گذاشته است دست پیدا می کند لذا نباید از سالی یک بار دعای عرفه گذشت و غفلت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه