قیمت مرغ به سکوی ۹ هزار تومان پرید

قیمت مرغ در خرده فروشی‌های سطح تهران به قیمت ۸۹۰۰ تومان تا ۹۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسید.

قیمت مرغ به سکوی ۹ هزار تومان پرید

به گزارش ۸دی، قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خرده‌فروشی و برای مصرف کننده نهایی به ۸۹۰۰ تومان تا ۹۲۰۰ تومان در تهران افزایش یافت به طوری که مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی قیمت تعیین شده این اتحادیه در سطح خرده‌فروشی را ۸۵۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم مرغ در خیابان جمال‌زاده شمالی تهران نیز به دو نرخ ۸۹۰۰ تومان و ۹۲۰۰ تومان در دو فروشگاه مختلف به فروش می‌رسد.

بر اساس اعلام این اتحادیه قیمت هر کیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی و فروش درب کشتارگاه ۷۹۵۰ تومان و توزیع در واحدهای صنفی ۸۱۰۰ تومان و قیمت خرده‌فروشی مرغ شمال در شهر تهران ۸۴۰۰ تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن۷۶۰۰ تومان است.

این در حالی است که ستاد تنظیم بازار، چندی پیش قیمت کف و سقف قیمت مرغ را  ۷۱۰۰ تومان تا ۷۸۰۰ تومان اعلام کرده  و گفته بود که  اگر قیمت مرغ به بیش از این قیمت برسد دولت به عرضه گوشت مرغ اقدام می‌کند و اگر به کمتر از ۷ هزار و ۱۰۰ تومان برسد گوشت مرغ را از تولیدکنندگان می‌خرد.

بنابراین گزارش با وجود اختصاص ارز یارانه ای ۳۸۰۰ تومانی به واردات خوارم دام و طیور قیمت این ذرت و سویا در بازار افزایش قیمت داشته به طوری که بر اساس فعالان بخش خصوصی قیمت هر کیلوگرم ذرت به حدود ۱۲۰۰ تومان و کنجاله سویا به ۲۶۰۰ تومان تا ۲۷۰۰ تومان رسیده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه