ارسال حکم اعدام ۸ تروریست داعشی برای اجرا

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران گفت: حکم اعدام ۸ تروریست داعشی که در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) نقش داشتند، برای اجرا به دادستانی ارسال شده است.

ارسال حکم اعدام ۸ تروریست داعشی برای اجرا

به گزارش ۸دی، حجهالاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی، درباره آخرین وضعیت پرونده هشت متهم وابسته به داعش که در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل نقش داشتند، اظهار کرد: پرونده این هشت نفر که به‌ اتهام «معاونت در بغی مستوجب اعدام» به اعدام محکوم شدند، برای اجرا به دادستانی ارسال شده است.

این مقام قضایی افزود: احکام پرونده افراد مزبور، پس از استیذان از سوی رئیس قوه‌قضاییه، اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح ۱۷ خرداد سال گذشته بود که عوامل داعش در دو اقدام تروریستی جداگانه به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حمله کردند.

پس از این حمله تروریستی و به هلاکت رسیدن، تروریست‌ها، ۲۶ نفر از همدستان عوامل حمله به مجلس و حرم امام، دستگیر شدند که جلسه اول رسیدگی به اتهامات آنها، هشتم اردیبهشت سال جاری برگزار شد و پس از هفت جلسه دادگاه، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، متهمان را به اتهام معاونت در بغی، به اعدام محکوم کرد.

متهمان این پرونده به احکام خود اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد و نهایتاً دیوان عالی کشور نیز، حکم دادگاه انقلاب را عیناً تایید کرد.

 پرونده ۱۸ نفر از همدستان عوامل حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره)، همچنان در دست رسیدگی است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه