شهردار رشت:

صنعت گردشگری شهری در رشت پیش آهنگ می شود/ هیچ سندی از مجوز نصب میله های بی آر تی در رشت وجود نداشت

شهردار رشت در خصوص جمع آوری میله های بی آر تی در رشت، با بیان اینکه هرکسی دستش سندی از مجوز نصب این میله ها دارد منتشر کند، گفت: به هیچ عنوان در شهر رشت مجوزی برای بی آر تی داده نشده است.

صنعت گردشگری شهری در رشت پیش آهنگ می شود/ هیچ سندی از مجوز نصب میله های بی آر تی در رشت وجود نداشت

به گزارش خبرنگار هشت دی، مسعود نصرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید به کمک شما خبرنگاران انعکاس خبری درباره موضوعات با اهمیت
داشته باشیم اظهار کرد: در این وضعیت اقتصادی حاکم در کشور، موضوع سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه شورا و شهردار دوره پنجم با حداقل ۲۱ پرونده روبه رو شده است، افزود: چطور یک شهر در حوزه مدیریت شهری صاحب یک آرا قطعی شده ولی تسویه حساب نکره و با وجود گرفتن مهلت یکساله باز تسویه نکرده است؟

شهردار رشت تصریح کرد: خوشبختانه۲۱ پرونده با توافق پرداخت شده و از این پس مسدودی حساب که یک فاجعه برای مدیریت شهری است نخواهیم داشت.

نصرتی با اشاره به ۷۴ چک که از گذشته باقی مانده است گفت: امیدواریم که وارد بازی جدیدی نشویم و این مشکل به سرعت حل شود.

شهردار کلانشهر رشت با بیان اینکه ۱۰۷ سرمایه گذار از پروژه های فراخوان شده استقبال کردند اذعان کرد: از ۳۱ تفاهمنامه در حوزه سرمایه گذاری، ۱۶ پروندخ امضا شد.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه های پیمانکاری مسئله تامین مالی و منابع آن به صورت ملکی و نقدی تامین شده است افزود: در ۶ هفته متوالی ۶ پروژه افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

نصرتی تصریح کرد: سال گذشته با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان ۲۵ هکتار قطعات تفکیکی مسکونی و تجاری اماده شد و این منابع امسال در بازگشایی های مسیر و پروژه های عمرانی مصرف خواهد شد.

**منابع مالی فقط برای پروژه های عمرانی مصرف می شود

شهردار رشت با بیان اینکه با موافقت شورا منابع مالی فقط برای پروژه های عمرانی مصرف می شود و صرف حقوق و دستمزد نمی شود اظهار کرد: علاوه بر اینکه ۳۰۰ میلیارد منابع ملکی برای پروژه ها فراهم شده، ۲۵ درصد از بدهی های گذشته و مسدودی حساب ها نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به شهرهایی که زیر ساخت های خود را در گذشته اماده کردند و نسخه خودرا پیچیدند بیان کرد: شهرهایی مثل ما که بلوار های آماده نداریم یا با مشکل دفع زباله روبه رو هستیم الان باید با سختی رو به جلو برویم.

نصرتی بررسی کردن طرح تفضیلی را برای ایجاد جذابیت در شهر ضروری دانست و گفت: چندین جلسه برگزار شد و ۵۱ مورد بازنگری صورت گرفت و در الان در مرحله تصویب نهایی است.

شهردار کلانشهر رشت افزود: با کمک هم اندیشی ها در اتاق شکوفایی با ۶ کارگروه تشکیل شده از نخبگان رشت به داشته های این شهر مثل صنعت گردشگری تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه باید به شرایطی برسیم که صنعت گردشگری شهری در رشت پیش آهنگ شود گفت: باید برای طرح رشت ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم برنامه ریزی کنیم.

نصرتی هزینه کردن برای برندسازی را یکی از راه های معرفی شهر رشت دانست و اذعان کرد: باید رشت را به اندازه ای که لایقش است معرفی کنیم و تا سرمایه گذاران نگران سرمایه گذاری در اینجا نباشند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران، گفت: یک سری از موضوعات آبروداری شهر است به طور مثال ۱۰ روز قبل از اینکه حکم بنده اعلام شود خبری آمد مبنی بر اینکا شهرداری ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد به همین خاطر به یکی از اعضای شورا تماس گرفتم و گفتم که این را اعلام نکنید وقتی این خبر اعلام شود هیچ پیمانکار و سرمایه گذاری با برچسب ورشکسته شدن شهرداری وارد قرارداد نمی شود.

** پاداش مدیران و کارشناسان شهرداری تعدیل شد

وی در ادامه با بیان اینکه موضوعی هست که در رسانه ها به آن پرداخته نشده است، گفت: پاداش هایی که در حوزه کارشناسان مسئول و  مدیران داده می شود تا یک شانزدهم کاهش داده شده و تعدیل شده است و توقع این بود که رسانه از این موضوع تشکر کند.

** هیچ سندی از مجوز نصب میله های بی آر تی در رشت وجود نداشت

شهردار رشت در خصوص جمع آوری میله های بی آر تی در رشت، با بیان اینکه هرکسی دستش سندی از مجوز نصب این میله ها دارد منتشر کند، گفت: به هیچ عنوان در شهر رشت مجوزی برای بی آر تی چه در شهر چه در استان داده نشده است، ۲ سال این میله ها نصب بوده و داخلش اتوبوس تندرویی حرکت نمی کرده است.

وی افزود: در مرداد ماه ۹۶ وزیر کشور به عنوان رییس شورای عالی حمل و نقل و ترافیک کشور مصوبه ای را برای استاندار جهت آگاهی و برای شهردار جهت اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن مصوبه این میله ها به هیچ عنوان نمی توانست در سطح شهر باشد.

شهردار رشت تصریح کرد: شهر رشت تا سال ۱۴۰۰  باید اتوبوس های خط معمولی داشته باشد و بعد از ۱۴۰۰ اتوبوس ویژه و از سال ۱۴۰۵ به بعد خط اول بی آرتی با مقدمات خاص خودش ایجاد شود.

وی افزود: بعد از جمع آوری این میله ها در فاز اول که قرار بود جمعه هفته ی بعدش فاز دوم نیز انجام شود. سوال هایی به وجود آمد و برای بررسی به ما گفتند فاز دوم را اجرا نکنید ما هم چندبار نامه زدیم و فرماندار رشت هم دو هفته پیش نامه زد که چرا فاز دوم را اجرا نمی کنید و جواب نامه ایشان را هم دادیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه