رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا خبر داد

ایجاد مزارع پرورش ماهی در روستاهای آستارا با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی

رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا از ایجاد مزارع پرورش ماهی در روستاهای این شهرستان با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خبر داد و گفت: ایجاد مزارع پرورش ماهی در روستاهای شهرستان آستارا با نصب و راه‌اندازی استخرهای پیش‌ساخته زینکالیوم آبزیکو انجام می‌شود.

ایجاد مزارع پرورش ماهی در روستاهای آستارا با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی

به گزارش هشت دی،صادق خاصی‌پور شامگاه جمعه  در آستارا اظهار کرد: جهت ایجاد مزارع پرورش ماهی در روستاهای این شهرستان تا سقف ۲۵ میلیون تومان تسهیلات در قالب طرح کارا با کارمزد ۶ درصد و مدت بازپرداخت پنج‌ساله پیش‌بینی شده است.

وی ایجاد مزارع پرورش ماهی در روستاهای شهرستان آستارا را با راه‌اندازی و نصب استخرهای پیش‌ساخته زینکالیوم آبزیکو دانست و افزود: قابلیت جابجایی و مونتاژ مجدد، خاصیت ضد UV با طول عمر ۸۰ سال، حجم کم دیواره‌ها و مقاومت بالای اسکلت فلزی از جمله مزایای استخرهای پیش‌ساخته هستند.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا با بیان اینکه با ایجاد مزارع پرورش ماهی در روستاهای این شهرستان برای دو نفر به صورت مستقیم و برای سه نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد گفت: مقدار فضای موردنیاز برای نصب و راه‌اندازی استخرهای پیش‌ساخته زینکالیوم آبزیکو ۱۵۰ تا ۲۰۰ مترمربع است.

خاصی‌پور با اشاره به اینکه محدودیتی در نصب و راه‌اندازی استخرهای پیش‌ساخته زینکالیوم آبزیکو وجود ندارد تصریح کرد: طرح ایجاد مزارع پرورش ماهی در مناطق روستایی شهرستان آستارا با استفاده از استخرهای پیش‌ساخته زینکالیوم آبزیکو در ماندگاری روستاییان در روستاها و افزایش درآمد آن‌ها نقش دارد.

وی با بیان اینکه در هر استخر می‌توان تا سقف دو تن انواع ماهیان گرم‌آبی، سردآبی و خاویاری نظیر کپور و قزل‌آلا را با توجه به منابع آبی موجود در چاه‌های خانگی پرورش داد گفت: مدت‌زمان پرورش ماهیان گرم‌آبی هفت ماه، ماهیان سردآبی ۶ ماه و ماهیان خاویاری دو تا سه سال است.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه