در جلسه شورای شهر رشت چه گذشت؟!

شهردار تکلیف عزل و نصب های مدیران شهرداری را روشن کند/ مدیران به جای پاسخ به نقد رسانه ها نواقص را برطرف کنند

رییس شورای شهر رشت خطاب به شهردار این شهر با بیان اینکه در روزهای پایانی سال و اوایل سال جدید فضای نامطلوبی از جابجایی مدیران در شهرداری در رسانه ها کلید خورد و موجب نا آرامی اذهان عمومی شد، گفت: از شهردار می خواهم تکلیف ما را در حوزه عزل و نصب های مدیران روشن کرده و ذهن اعضای شورا را مخدوش ننماید

شهردار تکلیف عزل و نصب های مدیران شهرداری را روشن کند/ مدیران به جای پاسخ به نقد رسانه ها نواقص را برطرف کنند

به گزارش هشت دی، فاطمه شیرزاد در سی و هفتمین جلسه شورای شهر رشت ضمن تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد؛ در سال جدید شهرداری بتواند در ابعاد مختلف به شهروندان خدمت رسانی نماید.

وی ضمن قرائت بخش هایی از وصیت نامه شهید آوینی، سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم را گرامی داشت.

شیرزاد همچنین انتخاب حجت الاسلام رسول فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان را تبریک گفت.

رئیس شورا نیز در نخستین جلسه شورا در سال جدید، اظهار کرد: نخستین جلسه صحن شورا در سال جدید را با ابتدای ماه رجب آغاز نمودیم و سال جدید با میلاد حضرت علی آغاز گردید جا دارد این میلاد مبارک و روز پدر را تبریک بگویم.

امیر حسین علوی روز ملی فن آوری هسته ای را متذکر شد و یاد شهدای هسته ای را گرامی داشت.

وی ضمن بیان دیگر مناسبت های هفته ، به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اشاره نمود و ابراز کرد: مرقومه ای برای شهردار ارسال شده است تا در سیستم شهرداری از تولیدات داخلی و استانی استفاده شود تا ما نیز ضمن قدردانی از ظرفیت های بومی برای رونق اقتصادی به فرامین رهبر انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

رئیس شورا برنامه های شورای شهر در سال جدید را برشمرد و تصریح کرد: مردم بدانند که نمایندگان خود از تجربه موفق دیگر شهرها بهره خواهند برده و تلاش دارند از تجربه های موفق دیگر شهرها در رشت استفاده نمایند.

علوی تاکید کرد: استفاده از الگوهای مدیریت محلی با استفاده از عناصر خلاق، اولویت ماست و رشت با پیشرو بودن در اولین ها باید پیشگام در توسعه شهری باشد و شهر خلاق خوراک یکی از این محورهاست که باید در برنامه ریز ها به نحوشایسته ای از آن استفاده نمود.

علوی همچنین گفت: وزارت راه و شهرسازی در ترسیم الگوی شهر ایرانی برنامه تدوین نموده که خلاقیت یکی از محورهاست. هدف بنده از بیان ان، بالا بردن سطح مشارکت های اجتماعی است و لازم است آرمان های ۱۴ دهه اخیر را بازخوانی نمود و از آرمان های خود مزیتی تهیه نماییم تا به کمک مدیریت شهری بیاید.

وی افزود: در ایام نوروز از شهرهای مختلف ایران بازدید نمودم و مشاهده کردم این شهرها از ظرفیت های خود به خوبی استفاده کرده اند. بنابراین ما نیز باید با استفاده از بودجه مصوب ، از ظرفیت های بومی رشت بیش از گذشته بهره ببریم تا شهر به یک سطح ایده آل برسد.

علوی تاکید کرد: برای رسیدن به این ایده آل ها نیازمند کمک تک تک لایه های مختلف جامعه هستیم و اگر می خواهیم شهر گردشگر پذیر باشد، اقتصاد آن رشد کند، معضلات ترافیکی و زیست محیطی آن کاهش یابد و… باید دست به دست هم دهیم و همه مردم و مسئولان برای رسیدن به این آرمان تلاش نمایند.

علوی افزود: طراحی برنامه خدمت مشخص برای اقشار مختلف یکی از این برنامه هاست که نیازمند همکاری دیگر اعضای محترم شورا هستیم.

رئیس شورا تصریح کرد: شورا در سال جدید منتظر برنامه از سوی شهرداری نیست و تلاش داریم طرح هایی که شورای شهر تدوین نموده، به کمک مدیریت شهری اجرایی نماییم.

علوی خطاب به شهردار رشت نیز گفت: در روزهای پایانی سال و اوایل سال جدید فضای نامطلوبی از جابجایی مدیران در شهرداری در رسانه ها کلید خورد و موجب نا آرامی اذهان عمومی گردید. از شهردار می خواهم تکلیف ما را در حوزه عزل و نصب های مدیران روشن نموده و ذهن اعضای شورا را مخدوش ننماید .

وی ضمن تقدیر از رسانه هایی که مطالب و اخبار شورا را به درستی انعکاس داده اند، افزود: متاسفانه برخی از رسانه ها نیز به چنین فضایی دامن زدند. شهردار در عزل و نصب ها اختیار دارد و اگر ایراداتی در مدیریت شهری هست و مشکلات اساسی وجود دارد، باید رصد شده و رفع گردد . بنابراین رسانه ها و شهردار فضا را آرام نگه دارند تا شهرداری به کار و خدمت سپری شود. این تغییرات نیز قطعا در راستای بهبود اوضاع است.

رئیس شورا انتخاب حجت الاسلام فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد؛ حضور وی منشا خدمات شایسته ای در استان گردد. وی همچنین از خدمات آیت الله قربانی تقدیر نمود.

رضا رسولی نیز در نطق پیش از دستور جلسه گفت: کارکردن در کنار اساتید بزرگ در شورای جدید برای بنده آموزه های جدیدی به همراه داشت و حضور این بزرگان فارغ از هیاهو و فضای نقادی منصفانه، نشان می دهد شورای جدید وزین تر از شورای قبل عمل می کند.

عضو شورای شهر رشت ابراز کرد: فضای شهر و مدیریت شهری در دوره جدید شورا عقلانی تر و آرامتر است و البته این به معنی رکود نیست. هر چند که نباید اجازه داد این آرامش به سمت سکون رود. بلکه با زمینه سازی اعضای شورا در خانه مردم، بتوانیم به اجرایی کردن پیشنهادهای جدید درآمدی، بتوانیم بر مشکلات مالی شهرداری فائق شده و بتوانیم پروژه های عمرانی را به پیش ببریم.

وی تاکید کرد: همین فضا نشان می دهد آینده شهر ساکن و بی تحرک نخواهد ماند و امیدواریم در سال جدید مردم ثمرات برنامه های مدون شده را لمس کنند.

رسولی یادآور شد: همه مسئولان و مدیران شهری معتقدند فضای همدلی و اتحاد بین اعضای شورا و مدیریت شهری باید تقویت شود. و اگر قرار است توسعه ای در دیگر شهرستان های استان رخ دهد، باید این توسعه از رشت آغاز گردد.

عضو شورا تاکید کرد: شورا خانه مردم است و باید با ادبیات و همفکری مشترک صدای مردم را شنیده و خواست مردم را با یک ساختار نظامند اجرایی نماییم. و زمینه را برای کنار گذاشتن حواشی های مخرب فراهم نماییم. زیرا همین حواشی تاکنون موجب فرار سرمایه های بخش خصوصی شده است.

احمد رمضانپور نیز در نطق پیش از دستور، روز فناوری هسته ای را تبریک گفت و ابراز کرد: دشمنان کشور حاضر نیستند این تلاش ها توسط فرزندان ایران بروز نماید.

عضو شورا یاد شهید آوینی مستند ساز توانمند دوره جنگ را گرامی داشت و اظهار کرد: امید است در سال جدید شاهد توفیقات کاری باشیم. سالی که به نام حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده است و امیدواریم بتوانیم با حمایت همه ارگان ها بتوانیم برای رهایی از سلطه اقتصادی بیگانگان، به تولیدات داخلی تکیه نماییم تا از وابستگی به جهان خارج رها شویم.

عضو شورا از تلاش سازمان های شهرداری از پذیرایی از میهمانان نوروزی تقدیر نمود و افزود: البته برخی حرکتها شایسته مردم ما نبود نظیر: نصب بنرهای مصنوعی و عدم نظارت به حوزه فضای سبز.

رمضانپور همچنین گفت: حداقل درخواست شهروندان این است که معابر اصلی و فرعی دارای آسفالت مناسب باشد. در شرایطی که کارخانه آسفالت ۱۰۰۰ تن اسفالت تولید می کند، آثار آن را هم باید شهروندان ببینند.

عضو شورا همچنین گفت: معضل ترافیک رشت بقرنج شده و باید با استفاده از حداقل ها از شورای ترافیک هم بخواهیم برای رفع معضل کمک کند.

وی یادآور شد: رشت نخبگان زیادی در کشور و دنیا دارد ولی نماد و سمبل حضور این نخبگان در شهر دیده نمی شود و اگر نمادی در شهر و میادین هست، به دوره صفویه و یا پهلوی اول برمی گردد و جا دارد در مبادی ورودی شهر نمادهایی برای رشت ساخته شود. اگر می خواهیم رشت مقصد گردشگری باشد، خوب است که این مقصد همراه نماد باشد تا یادمان خوبی از شورای پنجم باقی بماند.

رمضانپور تصریح کرد: از استاندار خواستم که نگاه ویژه ای به مرکزاستان داشته باشد و توجه به رشت زمینه توسعه استان است. فرماندار محترم نیز می باید نگاه ویژه ای به مصوبات شورای شهر رشت داشته باشد.

عضو شورا نیز ضمن تقدیر از تلاش های آیت الله قربانی، انتخاب آیت الله فلاحتی را تبریک گفت و ابراز کرد: اعتقاد دارم آیت الله فلاحتی پدر جامعه است و اگر با چنین نگاهی به گروه ها و اقشار جامعه بنگرد، موفق خواهد بود. و جامعه جوان ما که کمی دین گریز شده اند، تفکر پدرانه ایت الله فلاحتی می تواند به بازگشت به فضای دینی کمک کند.

فرهام زادهد نیز گفت: فضای شهر در تعطیلات نشان داد مدیریت شهری آمادگی لازم برای پذیرایی مسافران را ندارد. سهم ما از وارد شدن گردشگر به رشت چیست؟ زشتی سیمای شهر، زباله و ترافیکی که ایجاد می کنند، آسیب به محیط زیست، حاصل ورود بی رویه و بی برنامه مسافر به گیلان است. اگر مسافر به گیلان نیاید نه تنها اتفاق خاصی نمی افتد، بلکه آسیب هم کمتر است.

وی تاکید کرد: لازم است با کمک نیروی انتظامی با قوه قهریه با چادرزدن های بی تناسب در هر محیطی جلوگیری شود.

زاهد ضمن نمایش تصاویری از وضعیت نابهنجار پیاده راه فرهنگی از نمایشگاه نوروزی که فضای بناهای میراثی را هم پوشانده بود، تاکید کرد: ساختمان های تاریخی میدان شهرداری پر از بنر شده بود!

عضو شورا تاکید کرد: این ما هستیم که سطح مطالبات مشتری را تنظیم می کنیم. در چنین فضای نابسامانی مسافری به هتل نمی رود و در پارک شهر چادر زده و قلیان می کشد!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: هدف من مواخذه مدیران مسئول نیست ولی باید با دید انتقادی به مدیران کمک کنیم این فضا را تغییر دهند. مدیران اشتباه خود را بپذیرند و بجای پاسخ به رسانه ها نواقص را برطرف نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه