مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان بیان کرد

رشد ۳ درصدی شاخص بهره‌مندی آب شرب گیلان نسبت به متوسط کشوری

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی آب شرب در گیلان ۷۶.۳۷ درصد است گفت: این شاخص در کشور ۷۳ درصد بوده که نشان می‌دهد که گیلان به‌طور متوسط ۳.۳۷ درصد بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.

رشد ۳ درصدی شاخص بهره‌مندی آب شرب گیلان نسبت به متوسط کشوری

به گزارش هشت دی، محب علی رنج ور شامگاه شنبه در نشست خبری شبکه باران بابیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات روستایی است اظهار کرد: در حوزه آب شرب روستایی در قبل از انقلاب هیچ روستایی دارای سامانه آب آشامیدنی نبود که امروز بسیاری از روستاها از این نعمت برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این کار توسط جهاد سازندگی وقت شروع شد افزود: در سال ۱۳۷۷ نیز شرکت آب و فاضلاب روستایی تشکیل شد و کماکان این کار ادامه دارد که در حال حاضر از دو هزار و ۶۰ روستای موجود بالغ‌بر یک هزار و ۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار با جمعیت ۷۸۰ هزار و ۲۸۹ مشترک تحت پوشش است.

 مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان تصریح کرد: در روستاهای گیلان ۴۱۰ حلقه چاه عمیق و ۵۵۱ دهنه چشمه و ۲۲ هزار کیلومتر شبکه خطوط انتقال و‌ شبکه توزیع و ۴۴۱ هزار مترمکعب مخزن و ۵۹۹ دستگاه پمپاژ ایجادشده است.

رنج ور با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی آب شرب در گیلان ۷۶.۳۷ درصد است افزود: این شاخص در کشور ۷۳ درصد بوده که نشان می‌دهد که گیلان به‌طور متوسط ۳.۳۷ درصد بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.

وی بابیان اینکه اقلام و مصالح استفاده‌شده در پروژه‌های آب‌رسانی از ظرفیت تخصصی و متخصصین داخلی است گفت: دیگر نیازی به حوزه خارج از کشور نداریم و در این حوزه هیچ ارزی از کشور خارج نمی‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه