عضو شورای شهر مطرح کرد؛

ابهامات در نحوه راه اندازی تاکسی بی‌سیم شهرداری ماسال

سامره یعقوبی درباره تاکسی بی‌سیم شهرداری ماسال نوشت: بنده تا زمانی که تمام مسایل مربوط به تاکسی بیسیم مشخص نشود با راه اندازی آن مخالف هستم.

ابهامات در نحوه راه اندازی تاکسی بی‌سیم شهرداری ماسال

به گزارش هشت دی،سامره یعقوبی عضو شورای شهر ماسال درباره تصمیم شهرداری این شهر مبنی بر راه اندازی تاکسی بی سیم، در کانال شخصی اش نوشت:

نظر خودم را پیرامون راه اندازی تاکسی بیسیم شهرداری خدمت شهروندان محترم به این شرح بیان می کنم: قبل از اینکه کاری انجام شود نیاز هست بررسی های لازم انجام پذیرد و از اینکه در مورد مسایل شهری شفاف با مردم عزیز صحبت کنم و از نظرات آنها نیز آگاه شوم، این مهم به تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

بنده تا زمانی که تمام مسایل مربوط به تاکسی بیسیم مشخص نشود با راه اندازی آن مخالف هستم. شهرداری درگیر کارهای مختلف می باشد و حتی روزانه به دلیل نظارتی که بر تاکسی ها دارند با مباحث مختلفی مواجه هستند. از طرفی شهرداری اگر بخواهد تاکسی بیسیم راه اندازی کند نیاز به سرمایه گذاری مالی و جذب چند نفر نیرو دارد، این نیروها به چه شکلی جذب خواهند شد؟!
آیا شهر ماسال ظرفیت یک تاکسی بیسیم جدید را در کنار سایر بخش های خصوصی دارد؟! شهرداری ماسال می تواند با بخش خصوصی رقابت داشته باشد؟! اگر تعداد مسافرین با توجه به ظرفیت های شهر ماسال، کم باشد و این راه اندازی تاکسی بیسیم باعث بیکاری تعداد زیادی از راننده های دیگر شود، برای خانواده های آنها چه اتفاقی خواهد افتاد؟! شهرداری های دیگر استان در این زمینه موفق عمل نموده اند؟! بهتر نیست یک بخش خصوصی دیگر این کار را بر عهده بگیرد؟!

فرض کنیم این تاکسی بیسیم را شهرداری بدون اینکه همه مسایل خوب بررسی شود را راه اندازی نمود و فرض کنیم ۵۰ راننده هم مشغول کار شدند، اگر به دلیل کم بودن مسافر نتوانستند ادامه کار دهند، تکلیف این راننده ها چه می شود و اگر بخواهند شهرداری تکلیف آنها را مشخص کند، آیا خطوط تاکسی رانی این ظرفیت را دارد که این تاکسی به آنها اضافه شود و همچنین تکلیف آن چند نیرو چه می شود آیا برای آنها توقع ایجاد نمی شود که وارد شهرداری شوند، در چنین شرایطی تصمیم گیری عجولانه ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتری شود.

از طرفی حق هر شهروندی است که از خدمات خوب در سطح شهر از جمله ناوگان حمل و نقل مناسب در سطح شهر بهره مند باشد و این ناوگان باید مورد نظارت دقیق و مستمر قرار بگیرند تا شهروندان با اطمینان و آسایش بیشتری از آن استفاده نمایند و همچنین با تخلفات برخورد شود.
درست است که شهرداری ها هم کاملا دولتی نیستند؛ اما در زمینه تاکسی بیسیم به نظر می رسد بخش خصوصی ورود کند و رقابت بین این بخش ها باشد، نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.
باور کنید اگر این چنین نظرم را بیان می کنم هیچ منافع شخصی دنبال نمی کنم، تمایل دارم در این زمینه بررسی های لازم انجام شود، سپس تصمیم گیری کنیم. اگر شهروندان گرامی نظراتی دارند که می تواند به انجام بهتر این کار کمک کند، باعث افتخار است که برای بنده ارسال کنید.

 

منبع: ماسال نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه