دوست شهید احمدی روشن:

مصطفی ولایتمداری را نه تنها در حرف که در عمل هم به اثبات رساند

با اجرای فرمایشات رهبری، علی‌رغم همه مشکلات می‌توانیم چالش‌های کشور را حل کنیم؛ این راهی است که شهید احمدی‌روشن به نخبگان نشان داده است.

مصطفی ولایتمداری را نه تنها در حرف که در عمل هم به اثبات رساند

به گزارش هشت دی، حسین آبنیکی از همکاران و دوستان شهید مصطفی احمدی روشن؛ پیرامون خصوصیات اخلاقی این شهید گفت: مهم‌ترین خصوصیت بارز شهید احمدی روشن، هدف‌گرایی وی بود؛ شهید مصطفی احمدی‌روشن همیشه در زندگی هدف داشت و برای رسیدن به هدف خود، وقت و انرژی زیادی می‌گذاشت؛ ضمن اینکه هدف خود را هم بر اساس نیاز‌های کشور و فرمایشات رهبری تعیین می‌کرد.

آبنیکی با بیان اینکه شهید احمدی‌روشن بسیار خلاق و دلسوز بود؛ گفت: مسئولیت او تامین قطعات و تجهیزاتی بود که تحریم بود؛ اگر کسی در داخل هم این قطعات را تولید می‌کرد با تهدیدات غرب مواجه می‌شد و ناچار می‌شد تولید خود را متوقف کند؛ اینکه در چنین شرایطی برای تامین قطعات مورد نیاز یک راه و روشی ایجاد شود که سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های غربی به آن پی نبرند؛ نیازمند خلاقیتی بود که شهید احمدی روشن داشت؛ این شهید توانست حتی از داخل خاک آمریکا هم قطعاتی را تهیه کند.

زمان مسئولیت شهید احمدی‌روشن تحریم را حس نکردیم

همکار شهید احمدی روشن با اشاره به اینکه در زمان مسئولیت او تحریم را در صنعت هسته‌ای حس نکردیم؛ گفت: با وجود اینکه بزرگترین تحریم‌های جهانی علیه صنعت هسته‌ای کشور به اجرا درآمده بود؛ ما با بن بستی مواجه نمی‌شدیم، روش‌های وی بسیار خلاقانه بود؛ همه ما به شهید می‌گفتیم که روش‌های تو برای سرویس‌های جاسوسی، قابل دسترسی نیست؛ زیرا بسیار ماهرانه است.

شهید احمدی‌روشن بن بست شکن بود

آبنیکی افزود: در پنج ،۶ ماه آخر عمرش، خرید و تامین تمام تجهیزات صنایع هسته‌ای به او واگذار شد و دیگر تنها بخش غنی سازی نبود؛ هرجا که نیاز به تامین قطعات تک بود و همکاران به بن‌بست می‌خوردند، بن بست شکن شهید احمدی‌روشن بود و همین امر موجب شده بود تا سرویس‌های جاسوسی و تروریستی فکر کنند با حذف احمدی روشن کسی نمی‌تواند این قطعات را وارد کند؛ عملا غرب احساس می‌کرد کسی که دارد تمام نقشه‌هایش را برای شکست ایران خراب می‌کند، احمدی‌روشن است.

آبنیکی، شهید احمدی‌روشن را بزرگترین کارشناسان غنی سازی کشور خواند و افزود: شهید احمدی روشن علاوه بر اینکه در دور زدن تحریم‌ها نفر اول صنعت هسته‌ای بود و گروه اولی بود که غنی سازی ۵/۳ درصدی را آغاز کرد؛ در امور اجرایی و مدیریتی هم بسیاری از بن بست‌ها و مشکلات مدیریتی را حل کرد؛ در حوزه شناخت خرابکاری‌های هسته‌ای نیز یک مهره کلیدی به حساب می‌آمد.

همکار شهید احمدی روشن هدف دشمن از ترور شهید احمدی روشن را ایجاد رعب و وحشت برای همکاران وی دانست و گفت: دشمن فکر می‌کرد با حذف احمدی‌روشن، پروسه موفقیت‌های هسته‌ای کشور متوقف می‌شود.

تلاش در مسیر فرامین رهبری، راهی که احمدی روشن به ما نشان داد

آبنیکی با بیان اینکه مصطفی ولایتمداری را نه تنها در حرف که در عمل هم به اثبات رساند، گفت: در هشت سال فعالیت مداوم این شهید، هر چیزی که در صنعت هسته‌ای لازم بود، تهیه شد و ۲۵ سال بیشتر نداشت که به یکی از افراد کلیدی در صنعت هسته‌ای تبدیل شده بود و موفق شد چالش‌های جدی را از سر راه صنعت هسته‌ای بردارد.

آبنیکی یادآور شد: همه نخبگان می‌توانند چنین نقشی را برعهده بگیرند و مشکلات کشور را حل کنند؛ با تلاش و کوشش و اجرای فرمایشات رهبری، علی‌رغم همه مشکلات می‌توانیم چالش‌ها و موضوعات کشور را حل کنیم؛ این راهی است که شهید احمدی‌روشن به ما نشان داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه