مدرس حقوق دانشگاه‌های گیلان در گفتگو با 8دی:

حکم دادگاه احتمالی سران فتنه قطعاً اعدام است / موسوی و کروبی مشمول رأفت اسلامی شده‌اند

یک مدرس حقوق دانشگاه‌های گیلان گفت: عمل سرانه فتنه از نظر قانون مجازات اسلامی مقابله با نظام و خروج از آن تعریف می‌شود و حکم دادگاه احتمالی آن‌ها قطعاً اعدام است.

حکم دادگاه احتمالی سران فتنه قطعاً اعدام است / موسوی و کروبی مشمول رأفت اسلامی شده‌اند

عزیز پورعزیزی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه مردم گیلان در هشتم دی‌ماه ۸۸ اظهار داشت: سران فتنه در سال ۸۸ جرم بغی را مرتکب شدند و بر اساس ماده ۱۳۰ قانون مجازات اسلامی جرم سردسته گروه، مجرمان محارب است و مجازات این‌ها قطعاً” مشمول قانون بغی و محاربه می‌شود و حکم آن‌ها اعدام است.

وی با بیان اینکه عمل سرانه فتنه از نظر قانون مجازات اسلامی مقابله با نظام و خروج از آن تعریف می‌شود گفت: برای عمل سران فتنه در سال ۸۸ می‌توان عنوان «بغی» و محارب را منظور کرد اما آن‌ها مورد رأفت اسلامی قرار گرفتند.

مدرس حقوق دانشگاه‌های گیلان گفت: سران فتنه با لطف و رأفت نظام سلامی به جای محاکمه و محکوم شدن به محاربه علیه نظام و اعدام با مصوبه شورای عالی امنیت ملی محصور شدند.

وی افزود: مصوبه حصر سران فتنه با امضای دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی و عضو این شورا در زمان تصویب مصوبه به تصویب رسید و امروز دکتر روحانی خود رئیس شوری عالی امنیت ملی در کشور است و این شورا به ریاست رئیس‌جمهور با توجه به شرایط می‌تواند درباره مصوبه حصر نظر دهد.

پورعزیزی با تأکید بر اینکه فتنه سال ۸۸ که پروژه مشترک دشمنان خارجی و بدخواهان ملت ایران بود اظهار کرد: در این فتنه دشمنان انقلاب اسلامی برای فروپاشی نظام از تمام ابزارهای ارتباطی جهت ایجاد اغتشاش و نا امنی خیابانی در شهرها استفاده کردند.

مدیرکل اسبق فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: سران فتنه نیز در این سال با جهالت و لجبازی و اصرار به رفتارهای غیرقانونی، مواضع غلط و اشتباهات جبران‌ناپذیر بر ادامه طبل ادامه فتنه کوبیدند.

وی تأکید کرد: سران فتنه در مقطع ۸ ماه منتهی به ۹ دی در سطح جامعه وحشت و التهاب ایجاد کردند و امنیت کشور را در معرض تهدید قرار دادند.

پورعزیزی حماسه بزرگ ۹ دی ۸۸ تجلی بصیرت مردم انقلابی ایران است گفت: عنصر اصلی حماسه ۸ و ۹ دی، روحیه و تفکر انقلابی بود که مردم در نهم دی ارادت و عشق خودشان را به ولایت و رهبری نشان دادند و به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ۹ دی یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی در تاریخ کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه