همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است؛

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهرهای مختلف گیلان / برنامه ماسال، رشت، آستانه اشرفیه و رودسر بصورت زنده پخش می‌شود

همزمان با سراسر کشور مردم شهرها و روستاهای استان گیلان در تاسوعای حسینی سوگواری کردند.

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهرهای مختلف گیلان / برنامه ماسال، رشت، آستانه اشرفیه و رودسر بصورت زنده پخش می‌شود

به گزارش ۸دی، همزمان با سراسر کشور مردم شهرها و روستاهای استان گیلان در تاسوعای حسینی و در سوگ شهادت آقا امام حسین(ع) عزاداری کردند.

علیرضا همدانی پور معاون فنی صدا و سیمای مرکز گیلان در گفتگو خبرنگار ۸دی درباره برنامه پوشش برنامه های عزاداری شهرستان‌ها اظهار داشت: امسال با توجه به عملکرد سال گذشته شهرستان، مراسمات شهرهای رودسر، ماسال، آستانه اشرفیه و رشت بصورت استانی و کشوری در صدا و سیما پوشش داده خواهد شد. (مشروح خبر)

خشکیبیجار:

به گزارش هشت دی به نقل از خوبان ؛ تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار، ادب و دلاوری است، و یادآور هنوز تاریخ، از کرامت های ابوالفضل العباس (ع) روشن و نام او با ادب و مردانگی همراه است. علمدار حسین(ع)، سردار آزادگان و سقای دشت کربلا، هدیه‌ای از خداوند است که در آسمان شرافت درخشید و مظهر فداکاری، گذشت و جانبازی شد.

ظهر امروز و هم‌زمان با برخی مناطق استان گیلان به مناسبت نهم محرم و تاسوعای حسینی تجمع بزرگ و متمرکز عزاداری هیئت‌های مذهبی، مردم بخش خشکبیجار در میدان امام حسین (ع) این شهر برگزار شد.

مردم  ولایتمدار خشکبیجار در تاسوعای حسینی همگام با عزاداران برخی مناطق استان گیلان در اجتماع بزرگی ضمن احترام به عظمت و رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع)، اسوه ادب، ایثار و دلاوری به عزاداری پرداختند.

گفتنی است عزاداران حسینی امسال برای نخستین بار در روز تاسوعا، اجتماع عظیمی را در میدان امام حسین (ع) خشکبیجار برگزار کردند و به عزای حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداختند. (تصاویر بیشتر)

صومعه سرا:

به گزارش ۸دی، علی فتح اللهی فرماندار صومعه سرا امروز با حضور در مراسم تاسوعای حسینی مسجد بیچاره محمد خشت پل در کنار مردم این روستا در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش عزاداری کرد.

لنگرود:

به گزارش ۸دی، مراسم سوگواری روز تاسوعا در لنگرود با حضور گسترده مردم و مسئولان این شهرستان و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

فرماندار لنگرود و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی امروز با حضور در گلزار متبرک شهدای لنگرود به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

اسالم:

به گزارش ۸دی، مراسم باشکوه سوگواری تاسوعای حسینی عصر امروز با حضور گسترده اهل سنت و تشیع در اسالم تالش برگزار شد(تصاویر بیشتر).

حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه اسالم در سخنرانی بین دو نماز ظهر تاسوعا در اجتماع عزاداران حسینی اظهار داشت: امام حسین(ع) حق بزرگی بر گردن ما دارند، الان دل امام زمان(عج) خون است، کسبه بازار نیز به احترام تاسوعا و عاشورا مغازه‌های شان را ببندند.

وی افزود: موتور شهادت در کشور ما روشن است و به همین خاطر دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

رودسر:

به گزارش ۸دی، مراسم سوگواری تاسوعای حسینی به همت امام جمعه رودسر صبح امام روز در حسینیه شهدای جنیدی این شهر برگزار شد. در سطح شهر رودسر نیز مردم در قالب دسته جات مختلف در سوگ شهادت امام حسین(ع) سوگواری کردند.

تالش:

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، همزمان با تاسوعای حسینی مردم شیعه و سنی شهرهای و روستاهای مختلف تالش از جمله اسالم خطبه سرا و … در سوگ شهادت امام حسین و یاران وفادارش عزاداری کردند:

اسالم

 

خطبه سرا

 

این خبر تکمیل می شود …

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه