تجمع سهامداران کنتورسازی ایران در مقابل سازمان بورس حافظ / تصاویر

صبح امروز سهامداران کارخانه کنتورسازی برای چندمین بار در مقابل تالار بورس تهران تجمع کردند.

تجمع سهامداران کنتورسازی ایران در مقابل سازمان بورس حافظ / تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از آنا، تالار بورس تهران چندمین بار است که طی یکی دو سال اخیر شاهد تجمع سهامداران کارخانه کنتورسازی است و امروز هم تجمع سهامداران این کارخانه در حالی دوباره شکل گرفت که سازمان بورس اعلام می‌کند موضوع از سوی این سازمان در حال پیگیری است و پرونده در دادگستری جریان دارد.

ماجرا از این قرار است که در سال ۹۴ پذیره نویسی فروش سهام شرکت کنتورسازی ایران با حمایت اتاق اصناف ایران از سوی سازمان بورس آغاز شد اما شهریورماه سال بعد نماد معاملاتی این شرکت بسته و علت آن هم وجود خلاف و مغایرت در صورت‌های مالی حسابرسی شده اعلام شد.

جریانی که در آن سهامداران آکنتور، سازمان بورس و اتاق اصناف ایران را مقصر می‌دانند و معتقدند اگر گزارش حسابرسی سازمان بورس و حمایت اتاق اصناف ایران نبود، هیچ گاه اقدام به خرید سهام کارخانه کنتورسازی نمی‌کردند.

یکی از سهامداران این کارخانه که امروز در تجمع مقابل ساختمان بورس خیابان حافظ حضور دارد، در این باره به خبرنگار آنا می‌گوید: کارخانه کنتورسازی متاسفانه با رانت خصوصی‌سازی شد و در همان ابتدا نیز یک سری از کارگران کارخانه را از کار برکنار کردند تا اینکه کارخانه با عنوان تولید ملی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از بانک‌های مختلف وام دریافت کردند.

تجمع مقابل تالار بورس

وی افزود: پس از آن هم یک سری مواد اولیه وارد شد تا کارخانه شروع به تولید کنتور کند. همین امر هم موجب شد تا با گزارش‌های مالی منتشر شده قیمت سهام از قیمت پایه ۱۰۰ تومان به ۲ هزار تومان برسد.

این سهامدار آکنتور بیان کرد: این گزارش‌ها را سازمان بورس مورد تائید قرار می‌داد درحالی که حتی یک ریال سود به سهامداران پرداخت نمی‌شد. نماد این کارخانه زمانی که قیمت هر سهم آن به ۲ هزار تومان رسیده بود، بسته شد. سازمان بورس اعلام کرد که کارخانه باید شفاف‌سازی کند تا نماد دوباره بازگشایی شود اما بدون هیچ گونه شفاف‌سازی کدال اعلام کرد که سهم در سال ۹۴ به قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان و در سال ۹۵ به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. به عبارتی بار دیگر خرید و فروش سهام با قیمت ۸ هزار تومان دوباره شروع شد.

وی تاکید کرد: اما دوباره قیمت سهام به ۴ هزار تومان کاهش یافت و نماد بسته شد و اعلام کردند که گزارش‌های مالی خلاف واقع بوده و کارخانه هیچ تولیدی نداشته است.

وی گفت: من به شخصه تمام زندگی و سرمایه‌ام را به علت گزارشاتی که سازمان بورس اعلام می‌کرد، پای سهام این شرکت گذاشتم و هیچ یک از سهامداران این کارخانه مدیرعامل را نمی‌شناختند. بسیاری از سهامداران با سرمایه‌های سنگین وارد شدند و همه متضرر هستند.

وی ادامه داد: سازمان بورس طی یک سال اخیر اعلام می‌کند که بانک پاسارگاد در حال خرید سهم این کارخانه است و هر بار با وعده و وعید سهامداران را آرام می کنند در حالی که هیچ خبری از سرمایه سهامداران نیست و چه تعداد از سهامداران که زندگی خود را از دست داده‌اند و حتی سکته کرده‌اند.

این سهامدار درباره وضعیت قعلی این کارخانه و هیات مدیره آن نیز گفت: جریان را از دادگستری نیز پیگیر هستیم و حتی مدیرعامل این کارخانه نیز به زندان رفته است.

وی بیان کرد: سهامداران چاره‌ای جز تجمع ندارند تا حداقل صدای خود را به گوش وزیر جدید صنعت برسانند. رئیس سازمان بورس هم طی این مدت سعی دارد تا جریانات این کارخانه و مشکلات پیش آمده برای سهامداران آن را به پای ریسک بازار سرمایه بگذارد.

وی گفت: از سال ۹۴ تا کنون مشکل سهامداران آکنتور رفع نشده و ۱۱ هزار سهامدار این کارخانه طی چند سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو بوده‌اند. حجم سرمایه سهامداران خرد هم رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

اما بورس تهران در پیگیری‌های خبرنگار آنا در واکنش به تجمع سهامداران آکنتور اعلام کرد که این موضوع از سوی سازمان بورس در حال پیگیری است و روال این پرونده از دست بورس هم خارج شده است. همچنین پرونده در دادگستری در جریان است و اکنون حسابرس و مدیرعامل این کارخانه در زندان به سر می‌برد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه