خبرنگار: الیاس عبدالله‌پور
امام جمعه املش:

شهدا دانش آموخته مکتب اسلام ناب محمدی(ص) هستند

امام جمعه املش گفت: شهدا بهترین دانش آموخته های مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و عاشورای حسینی(ع) و امام خمینی(ره) هستند.

شهدا دانش آموخته مکتب اسلام ناب محمدی(ص) هستند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری امام جمعه املش در مراسم یادواره شهدای کیازنیک شهر املش و سه شهید جهادگر و دو شهید گمنام این شهرستان که در مسجد پنج تن آل عبای املش برگزار شد؛ اظهار داشت: شرکت و حضور در مراسم یادواره شهدا همچون شهادت در راه خدا لیاقت و شایستگی می خواهد و نصیب هر انسانی هم نمی شود و این نشان از ریشه های قدرت معنوی شهداست و این که قرآن اوصاف زیبایی از عظمت شهدا بیان می کند از جمله ی آن که شهدا مهمانان خصوصی خدایند؛ و این همان مدال افتخار و تاج بزرگی است که خدا برسر شهدا نهاده است.

وی افزود: عبد و بنده صالح خدا بودن باعث رشد و پیشرفت معنویت در انسان می شود و انسان را در مبارزه با شیطان درون و جهاد اکبر یاری می کند شهدا در اوایل سن نوجوانی و جوانی گرچه دارای سن و سال بالایی نبودند ولی سیر و سلوک عرفانی را که بسیاری از عُرفا سالها سال طی می کردند؛ آنان یک شبه طی کردند.

امام جمعه املش گفت: کرامت شهدا خود گنجی است که تا قیام قیامت همه عارفان و عاشقان و نیازمندان می توانند از آن بهره ببرند و مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مقام شامخ شهدا کمتر از امام زاده ها نیست و یادمان شهدا در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس همچون مغناطیسی عمل می کند که از کشورهای دیگر هم برای بازدید حضور می یابند و از هنر از خودگذشتگی شهدا، هنرمندان می توانند فیلم ها بسازند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) چنان موج معنوی در جامعه اسلامی ایران ایجاد کرد که مردم بسیاری از جوامع دیگر دنیا به ایران و ایرانی افتخار می کنند و در دنیا گرایش بسیار زیادی به انقلاب اسلامی ایران حاصل شده است در حالی که متأسفانه در داخل کشور بسیاری از اصول توسط عده ای زیر سؤال می رود.

صفری اظهار کرد: شهدا با یک اشاره ی امام راحل(ره) جان خویش را فدای دین و آئین خویش کردند بدون آن که دعوت نامه یا وعده و وعیدی در کار باشد ولی پس از دوران دفاع مقدس بربسیج خیلی جفا شد تحرک و پویایی بسیج گرفته شد و بر اثر کج روی عده ای اندیشه بسیج گرفته شد در حالی که در بین همه ی اقشار جامعه خالص تر از بسیج نداریم.

امام جمعه املش گفت: شهدا بهترین دانش آموخته های مکتب اسلام ناب محمدی اند و با تأسی از قیام عاشورای حسین(ع) بر دشمن تاختند و کشتن و کشته شدن در راه خدا برای بقای دین خدا نهراسیدند و نلرزیدند و استقامت کردند و در انتها به آرزوی قلبی خویش نائل آمدند.

صفری افزود: عده ای در داخل کشور قطعنامه ی ۵۹۸ را بر امام راحل(ره) تحمیل کردند و پذیرش قطعنامه بر امام راحل(ره) آن قدر سخت بود که از آن بعنوان نوشیدن جام زهر تعبیر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه