نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

مصادره منافع ملی هدف شرکت‌های سرمایه‌گذار توتال و شل در ایران است/ ایران تابع زور نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی در ایران نظیر توتال و شل هدفشان مصادره کردن منافع ملی به نفع خودشان است.

مصادره منافع ملی هدف شرکت‌های سرمایه‌گذار توتال و شل در ایران است/ ایران تابع زور نیست

به گزارش ۸دی، سید کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از رشت در واکنش به قراردادهای جدید نفتی شرکت‌های خارجی در تهران اظهار کرد: باید به گذشته برگردیم و ببینیم بعد از پیروزی انقلاب، آمریکا و هم‌دستانش و بعضی از کشورهای اروپایی متأسفانه با مردم ما کم مهری کردند.

وی با اشاره به خیانت شرکت‌های خارجی در حق ملت ایران، افزود: در شرایط سختی که ملت ما نیاز به همکاری و مساعدت داشت، شرکت‌هایی نظیر توتال، شل و امثالهم مردم ایران را جا گذاشتند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار ضد ایرانی دولت فرانسه علیه ایران، گفت: دولت فرانسه زمینه حضور مخالفین و گروه‌های برانداز نظام جمهوری اسلامی ایران را در جامعه بین‌المللی را فراهم می کند تا منافقین بتوانند به‌راحتی جلسه تشکیل دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی همیشه به دنبال اثبات خود و برپایی برابری در دنیا بوده است، تصریح کرد: حضور منافقین در فرانسه و دسیسه‌چینی علیه ایران ظلمی بزرگ در حق ملت بوده است.

دلخوش با تأکید بر گوش‌به‌فرمان بودن آحاد نظام در تبیین و تصمیم‌های کلی نظام، خاطرنشان کرد: در قراردادی که شرکت‌هایی همچون توتال و شل وارد می‌شوند و دولت ایران پای قرارداد را  قرار است امضا کند ما باید گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

وی همچنین با تأکید بر این نکته که دست‌اندرکاران در بخش‌های مختلف وزارت نفت نباید به‌آسانی شرایطی را که از ایران گذشت را فراموش کنند، بیان کرد: مجلس و دولت باید شرایط را کاملاً مطالعه و کنترل کنند تا این‌گونه شرکت‌ها سلسله تعهداتی بر گردنشان باشد که به‌راحتی نتوانند وارد و خارج شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایران کشور هرج‌ومرج‌ها نیست، افزود: در این کشور پهناور هرکسی نمی‌تواند کاری را که دلش خواست انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی در ایران نظیر توتال و شل هدفشان مصادره کردن منافع ملی به نفع خودشان است، گفت: امکانات اقتصادی در کشور متعلق به ملت خودمان است و شرکت‌های خارجی هدفشان در ایران بردن منافع ملی به نفع خودشان است.

دلخوش با تأکید بر اینکه نباید دشمن به‌راحتی بهره جمهوری اسلامی را به استثمار خود در بیاورد، اظهار کرد: ملت ایران تابع زور نیست و همیشه با درک و فهم خودش ثابت کرده که با ملت دنیا همراه و همگام است.

وی همچنین با بلند شمردن عزت ایرانی در نزد جهانیان افزود: دولت‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران باید متوجه باشند که نباید حقوق ملت ایران را کوچک شمرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقای نماینده! شما که تشخیص می دهید«شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی در ایران نظیر توتال و شل هدفشان مصادره کردن منافع ملی به نفع خودشان است»چرا از ابزار قانونی که در واقع مردم در اختیار شما قرار داده اند در راستای دفاع از منافع کشور استفاده نمی کنید؟!
seyed
اقای دلخوش شما همیشه مصاحبه هایی که میکنید بسیار تعجب برانگیز هست که همانند رئیس جمهور میگین کارهایی باید بشود یا اینکه تخلفی شده یا کمبود داریم .....اما اینهاییرو که شما گفتین مردم اکثرا میدونن شمایی که بهتون رای دادن مردم و بعنوان نماینده نظارت دارین چه اقداماتی انجام دادین.ما که فقط از شم جزا عکس سلفی گرفتن با ماشین های اسفالت فعالیت دیگری در شهرستان ندیده ایم.مردم به خاطر ضعف مفرط نماینده قبل به شما رای دادن که امید داشتند شما بتوانید برای جوانان خدمتی انجام بدین هر روز یک نفر رو با خودتون بعنوان سرمایه گذار به شهرستان اوردین و مردم هم این اقدامات رو دیدند فکر کردند که شما میتوانید کاری انجام دهید اما امروز همه کسانی که بشما رای داده اند متوجه شده اند که صحبتهای شما هم کاملا شعاری بود.وقتی شما سخنرانی میکنید افرادی در خارج از حوزه انتخابیه هستند فکر میکنند چه نماینده ای داریم ما.اما باید به انها بگویم یه مثال قدیمی هست که میگه از تو داره مارو میسوزنه از بیرون مردم رو.ایکاش با جوانان صومعه سرایی میپرسیدند که دلخوش چطور نماینده ایست
ناشناس
انصافا ما مخالف سرمایه گذاری خارجی،بکارگیری تکنولوژی های روز ،شکستن تحریم و مانند آن نیستیم اما کم توجهی به توان داخلی و ذوق زدگی در برابر شرکت های بد سابقه خارجی باعث شرمساری است. نیروهای دلسوز انقلاب و کشور با دیدن برجام تقریبا هیچ و برنامه خفت بار آموزشی 2030دچار بی اعتمادی شده اند. چرا باید گفته شود نباید به کشور قدرتمند منطقه شدن فکر کرد؟ مگر طبق چشم انداز20ساله قرار نبود ایران کشور اول منطقه باشد؟!
در حاشیه