خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیر عامل بنیاد علوی کشور در گفتگو با 8دی:

برنامه ویژه بنیاد علوی برای حمایت از مادران روستایی/ در عرض چهار سال همه معلولین را خانه دار می کنیم

مدیر عامل بنیاد علوی گفت: ۱۱ هزار خانوار دارای دو معلول و بالاتر در کشور داریم که خانه ای ندارند، انشالله همه آنها را خانه دار خواهیم کرد.

برنامه ویژه بنیاد علوی برای حمایت از مادران روستایی/ در عرض چهار سال همه معلولین را خانه دار می کنیم

موسی برزگری ور در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه بنیاد علوی بخش محرومیت بنیاد مستضعفان را برعهده دارد اظهار داشت: کلیه اموراتی که در محرومیت زدایی و توانمندسازی و معیشت پایدار و کار با مردم وظیفه این بنیاد است که مرحوم قهرمانی نیز به عنوان مدیر ما در بخش قلعه گنج  بود و این کار را شروع کرد.

وی با اشاره به برنامه های بنیاد علوی در سطح کشور از امضای تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت در خصوص بانوان باردار خبر داد و افزود: قرار است خانم های بارداری که در خانه های بهداشت روستاها ثبت نام می کنند را مورد تست و آزمایش پزشکی قرار دهیم و اگر بضاعت مالی هم نداشته باشند یک سبد کالا را به آن خانواده از چهار ماهگی بارداری تا ۶ ماهگی فرزند در اختیار آنها قرار می دهیم.

برزگری گفت: هدف ما از حمایت زنان باردار این است که فرزندان آنها با وزن مناسبی به دنیا بیایند که هم جلوی بسیاری از بیماری ها گرفته شود و هم سرمایه گذاری روی آنها می شود تا خلاقان و آینده سازان کشور از بین همین ها باشند نه اینکه بیمار به دنیا بیایند و تنها برای خانواده و جامعه خود هزینه ایجاد کنند.

مدیر عامل بنیاد علوی کشور با تاکید بر اینکه حدود ۱۱ هزار خانوار دارای دو معلول و بالاتر در کشور داریم که خانه ای ندارند اظهار کرد: با هماهنگی بهزیستی، بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن و خیرین مسکن ساز تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که عرض چهار سال همه ی آنها را خانه دار خواهیم کرد که ۱۵۰۰ دستگاه از این خانه ها را همین هفته در مشهد افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی ما توانمندسازی و معیشت پایدار با ایجاد شغل است تصریح کرد: برای هر استانی ۲۱ میلیارد تومان با کمک دولت و بانکها وام خواهیم داد و برای استان گیلان و مازندران به صورت خاص روی خاویار برنامه ریزی کرده ایم تا از نابودی آن جلوگیری کنیم.

برزگری با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش برای ارتقای تحصیلی دانش آموزان داریم گفت: حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز را در کل کشور تحت پوشش داریم که حدود ۸۵۰۰ نفر از آنها سال گذشته در دانشگاه های معتبر کشور پذیرفته شده اند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه