نامه معلولین گیلانی به رهبر معظم انقلاب/پس از ۸ سال چشم براه خانه دار شدن باید ضرر و زیان پیمانکار را بپردازیم

بازرس منتخب معلولین گیلانی در تعاونی مسکن معلولین خبر داد که نامه ای را برای رهبر معظم انقلاب فرستاده اند تا بتوانند مشکلات معلولین گیلانی را به گوش رهبری برسانند.

نامه معلولین گیلانی به رهبر معظم انقلاب/پس از ۸ سال چشم براه خانه دار شدن باید ضرر و زیان پیمانکار را بپردازیم

سرویس اجتماعی ۸دی؛

چندی پیش خبری در پایگاه خبری تحلیلی ۸دی انتشار یافت که در آن به معضل مسکن معلولین با عنوان “گزارش میدانی از فراز و نشیب های طرح تامین مسکن معلولین گیلان” پرداخته شده بود که در پی آن نماینده معلولین گیلانی مصاحبه ای با خبرنگار هشت دی داشت.

در همین راستا بازرس منتخب معلولین گیلانی در تعاونی مسکن معلولین در گفتگو با خبرنگار ما خبر داد که نامه ای را برای رهبر معظم انقلاب فرستاده اند تا بتوانند مشکلات معلولین گیلانی اعم از مهم ترین آنها که مسکن می باشد به گوش رهبری برسانند.

nameh-be-rahbari-500x344

متن نامه به شرح زیر می باشد:

مقام معظم رهبری دامت برکاته

سلام علیکم

با درود فراوان به استحضار می رساند ما جمعی از معلولین مددجوی بهزیستی رشت در سال ۱۳۸۶ با ثبت نام در تعاونی مسکن مهر معلولین عضو شده و با توجه به زیربنای خانه مورد نظر (که مناسب شرایط ما باشد) هر عضو مبلغی از ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان به صورت نقد به اضافه ۳۰ میلیون تومان وام بانک پرداخته ایم به امید وعده های داده شده که خانه ها را در نهایت بهار سال ۹۴ تحویل بگیریم حتی تعدادی از اعضا اسفند ۹۳ به بانک معرفی شده ولی تاکنون خانه ها تکمیل و تحویل اعضا داده نشده است. نزدیک به ۱۸ است که کار ساخت و ساز تعطیل شده، با پیگیری عده ای از معلولین در نرخ جدید تعیین شده از سوی مسکن و شهرسازی و اداره تعاون هر عضو باید مبلغی از ۱۵ تا ۲۷ میلیون تومان با یک ضرب العجل اعلام شده تا ۵ دی ۹۴ پرداخت نمایند در غیر این صورت از تعاونی اخراج می شوند.

و هیچ یک از اعضا توان پرداخت مبلغ یاد شده را ندارند و پس از ۸ سال چشم براه خانه دار شدن نه تنها صاحب خانه نشده بلکه باید ضرر و زیان پیمانکار را هم بپردازند. این مشکلات در بسیاری از خانواده های معلولین که با سیلی صورت خود را سرخ نموده اند بروز اختلاف تا مرز جدایی زن و شوهر از هم پیشرفته است.

این درحالی است که اعضای تحت پوشش بهزیستی بر اساس نامه شماره ۹۰۰/۹۳/۵۴۴۶ وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از پرداخت عوارض اشتراک آب ، برق ، گاز ، صدور پروانه ساخت و هم سطح سازی معاف می باشد.

ولی هیچ یک از سازمان های مربوطه این معافیت های قانونی را که اعضا از اول در اجرای آن اطمینان کامل داشتند اعمال نموده و اعضا باید هزینه ی بیشتر از انتظار بپردازند.

مراتب جهت رسیدگی و چشم داشت حمایت برای اجرایی شدن معافیت ها و یا حداقل کمک مادی در پرداخت هزیته ها در حد توان به حضورتان ارسال می گردد.

حسن رحیمی

تصویر نامه مذکور را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

 

photo_2015-12-27_12-32-51

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه